اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران

ساری- ایرنا- معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به سفر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به مازندران گفت: در دور دوم سفر استانی آیت الله رئیسی به این استان ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید پیش‌بینی شده‌ است.

به گزارش ایرنا، محسن منصوری روز سه شنبه در نشست هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار مازندران اظهار کرد: برای دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به این استان ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید پیش‌بینی شده‌ است.

وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن، یک هزار تخت بیمارستانی جدید، بوستان بزرگ ۵۰۰ هکتاری ساری و سد گلورد از جمله طرح‌هایی است که با حضور رئیس‌جمهوری در این سفر به بهره‌برداری می رسد.

استاندار مازندران، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، بنیاد شهید و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، نفت، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، بهداشت و همچنین بنیاد مسکن در این نشست حضور داشتند.

از جمله طرح‌های مورد بررسی در این نشست می‌توان به تکمیل دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، عملیات آبخیزداری، توسعه بنادر صیادی، تکمیل ورزشگاه هفتم تیر بابل، ایمن‌سازی مدارس و... اشاره کرد.

اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دور دوم سفر هیأت دولت به مازندران

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری - ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت - همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در سفر قالب استانی مهمان مازندرانی‌ها است.

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، سد گلورد، طرح تکمیل آبرسانی به شهر ساری، بوستان جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های هفدهمین سفر رئیس‌ دولت سیزدهم در دور دوم سفرهای استانی است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌هاست.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال اجراست و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha