اسبقیان: رئیس فدراسیون ناشنوایان مامور شده است/ حواشی ووشو در چین را پیگیری می‌کنیم

تهران- ایرنا- معاون قهرمانی و توسعه ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در واکنش به حواشی پیش‌آمده درخصوص دوشغله بودن رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: مصطفی نکولعل‌آزاد از همکاران اداره کل استان تهران است که حالا به فدراسیون ناشنوایان مامور شده و هیچ مشکلی برای حضور در این پست ندارد.

به گزارش ایرنا، سیدشروین اسبقیان معاون قهرمانی و توسعه ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دوازدهمین مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی بود که برگزار کردیم. فعلا برگزاری مجمع انتخاباتی ۶ فدراسیون باقی مانده که انشاالله تا پایان تیرماه ۵ مجمع دیگر را برگزار می‌کنیم و زمان برگزاری مجمع انتخاباتی بولینگ و بیلیارد را هم برگزار خواهیم کرد که تا پایان مردادماه فدراسیون نداشته باشیم که با سرپرست اداره می‌شود. این مسئله برای وزارت ورزش بسیار مهم است چون ورزش کشور را نمی‌توان معطل گذاشت.

وی با اشاره به معضلات اداره شدن فدراسیون‌ها با سرپرست افزود: زمانی که فدراسیونی با سرپرست اداره شود، نمی‌تواند برنامه‌ریزی بلند مدت یا میان‌مدت داشته باشند و ورزش آسیب می‌بیند. بنابراین تلاش کردیم که این اتفاق خوب را رقم زدیم تا فدراسیون‌ها تعیین تکلیف شوند.

اسبقیان با اشاره به برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: خدا را شکر این مجمع نیز بسیار منظم برگزار شد. طبیعی است که در جریان مجامع انتخاباتی بحث‌هایی هم مطرح شود و این مسئله نشان می‌دهد که مجمع زنده است. باید به نقزه نظرات دوستان احترام گذاشت. ما معتقد هستیم که مجامع باید درخصوص سرنوشت انتخابات تصمیم بگیرند.

معاونت قهرمانی و توسعه ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در واکنش به حواشی مطرح شده درخصوص دوشغله بودن مصطفی نکولعل‌آزاد در زمان کاندیداتوری‌اش برای ریاست فدراسیون ناشنوایان و این که گفته می‌شود احتمال ابطال انتخابات این فدراسیون وجود دارد، گفت: دوشغله بودن به این معنا است که امروز بنده به‌عنوان معاون قهرمانی وزارت ورزش، رئیس یک فدراسیون هم بشوم که نشدنی است چون هر دو سمت شغل محسوب می‌شود. مصطفی نکولعل‌آزاد از همکاران اداره کل استان تهران بود حالا به فدراسیون ناشنوایان مامور شده و هیچ مشکلی برای حضور در این پست ندارد.

وی افزود: قانون اجازه نمی‌دهد فردی دوشغله باشد. چون ریاست فدراسیون شغل محسوب می‌شود.

اسبقیان در واکنش به حواشی رخ داده برای فدراسیون ووشو در جریان سفر ورزشکاران این رشته به چین که منجر به شکایت پدر یکی از ورزشکاران از ورزشکار دیگر، عنوان کرد: تا به امروز شکایتی به دست من نرسیده است. بدیهی اولیای محترم ورزشکاران هر مکاتبه‌ای که با ما داشته باشند را با جدیدت دنبال کرده، با فدراسیون مذاکره می‌کنیم. هدف همه ما این است که ورزشکاران ما بتوانند در بهترین شرایط تمرین کنند. موضوعاتی درخصوص اتفاقات ووشو در چین شنیده‌ام. با دفتر امور مشترک هم صحبت کرده‌ایم. فعلا به صورت مکتوب نامه یا شکایتی نه از طرف فدراسیون و نه از طرف فرد حقیقی یا حقوقی به دست ما نرسیده است. اما قطعا پیگیر موضوع هستیم.

وی درخصوص مستقل شدن انجمن کیک‌بوکسینگ هم گفت: در وزارت ورزش کارگروه تخصصی داریم و براساس قانون اهداف و وظایف، وزارت ورزش می‌تواند با استفاده نظرات کارشناسی و تخصصی، سبکی را مستقل کرده یا زیرمجموعه قرار دهد. یک گروه متخصص هم از بیرون وزارت ورزش و از درون وزارت‌خانه مشخص شده‌اند که این کار را مورد بررسی قرار دهند و انشاالله با نظر کارشناسی این اتفاق خواهد شد.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha