۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85476463
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نبرد سنگین مقاومت در محور رفح در جنوب نوار غزه/ انهدام ادوات زرهی صهیونیستها

تهران- ایرنا- گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس از حملات سنگین به نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محور شهر رفح در جنوب نوار غزه و انهدام ادوات زرهی و کشته و زخمی کردن تعدادی از نظامیان صهیونیست خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، گردان‌های القسام امروز سه شنبه اعلام کرد که با بمب‌های از نوع «شواظ» یک نفربر و یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه حی السلام در شرق رفح هدف قرار داد.

این گردان ها همچنین در حملاتی راکتی نیروهای اشغالگر مستقر در داخل گذرگاه رفح را هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین هم از نبرد سنگین رو در رو میان مبارزان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در شرق رفح خبر داد.

گردان‌های القسام ضمن تایید حملات قبلی اعلام کرد که یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت الیاسین ۱۰۵ منهدم کرده و سرنشینان آن را کشته یا زخمی کرده است.

رزمندگان مقاومت فلسطین از زمان یورش زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شرق شهر رفح شماری از نظامیان صهیونیست را کشته و ادوات نظامی آنها را منهدم کرده اند.

روزهای اخیر شاهد نبردهای سنگین بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و محله های الزیتون و الصبره شهر غزه بوده است. در این نبردها نیز شماری از ادوات زرهی ارتش رژیم صهیونیستی منهدم و شماری از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده اند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha