محسنی اژه ای:  عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را در هم شکست

یاسوج- ایرنا- رئیس قوه قضائیه گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق نمونه بارزی از ایثارگری‌ و فداکاری‌هایی بود که هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را در هم شکست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز سه‌شنبه در اجلاسیه شهدای روحانی کهگیلویه وبویراحمد به مظلومیت مردم غزه اشاره کرد و افزود: حدود هفت ماه رژیم غاصب صهیونیستی در حال بمباران مردم غزه است و این در حالی است که آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر نیز در این جنایت اسرائیل را همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق نمونه ای از ابهت، اقتدار و شکوه جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: همه این شکوه، اقتدار و امنیت با خون شهدا و همراهی مردم بود.

رئیس قوه قضاییه گفت : عملیات غرورآفرین «وعده صادق» نمونه بارزی از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های نیروهای مسلح ، خانواده های معزز شهدا ، مردم و مصداق عینی از پای کار بودن مسئولان و ملت بزرگ در دفاع از آرمان‌های نظام است.

وی، مردم استان کهگیلویه و بویر احمد را شهیدپرور، اخلاص‌گر، جهادگر و انقلابی دانست و اظهار کرد: خدا را شاکرم که در دهه کرامت و آستانه میلاد حضرت امام رضا(ع) توفیق پیدا کردیم تا در اجلاسیه شهدای روحانی این استان حضور پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه روحانیت معظم در راستای اهدافی که همه انبیاء برعهده داشتند، قدم برداشته و بر می‌دارند، یادآورشد: انبیاء الهی مبعوث شده‌اند تا مردم را به مقصد الهی هدایت کنند، ظرفیتی که برای بشر هست و برای سایر موجودات نیست.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: اوصیای الهی هم راه انبیاء را ادامه داده‌اند و در زمان غیبت این مسئولیت به عهده روحانیون باتقوا، عالم و اهل مسئولیت است.

محسنی‌اژه‌ای گفت: در زمان ما نیز شخصیتی چون حضرت امام خمینی(ره) این مسئولیت را برعهده گرفت و باتقوا، علم و با آگاهی که از ناحیه اسلام به دوش او گذاشته بود ، انقلاب اسلامی را نه‌ تنها در ایران بلکه در دنیا معرفی کرد که آثار و ابعاد این انقلاب هر روز وسیع و بیشتر نمایان می‌شود.

به گفته رئیس دستگاه قضا عظمت و شکوهی که امروز جمهوری اسلامی دارد به دلیل عمل به وعده الهی است.

محسنی اژه‌ای ؛ قدرت ایران اسلامی را به خاطر حمایت مردم از ولایت دانست و گفت: دشمنان برای براندازی اسلام همه توان خود را به کار گرفته‌اند، اما با اتکا به خداوند و رهبری فرزانه، هیچ وقت به اهداف خود نرسید و نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه امروز همه دشمنان در برابر انقلاب اسلامی سر تعظیم فرو آورده اند، افزود: آنها بعد از ناکامی در برابر جمهوری اسلامی در تلاش هستند تا موسسه‌ها و اتاق‌های فکر خود را برای برنامه ریزی‌های جدید به کار گیرند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران در حال صادر شدن به مناطق مختلف دنیا است، گفت: ارتش بین المللی از سراسر دنیا امروز در حمایت از مظلوم تشکیل شده و بدنبال مطالبه گری با اهداف و سیاست‌های جدید هستند.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی کم نسبت به استانهای دیگر ۲ هزار شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است ، گفت: این شهدا نشان از ولایت مداری ، انقلابی و غیرت مردم این استان است.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: باید همه ایثارگری و فداکاری شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان به اطلاع نسل های بعدی منتقل شود، همه تلاش دشمنان بعد از شکست های پیاپی از جمهوری اسلامی ایران این است که با ایجاد مشکلات راه تولید و اقتصاد کشور را سد کنند.

وی باتاکید بر اینکه امروز وظیفه اصلی گوش به فرمان ولایت بودن است، یادآورشد: مهمترین مشکل امروز کشور اقتصاد و تولید است و باید با ارائه راهکارها و برنامه های دقیق این مشکلات را رفع کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با اشاره به اینکه مردم از روحانیت توقع دارند، گفت: روحانیت باید از همه توان خود برای خدمت به مردم و انقلاب استفاده کنند چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ارتباط با مردم هستیم.

حضرت‌ آیت‌الله سیدنصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یاسوج نیز در این اجلاسیه گفت :‌ما هر چه داریم به برکت خون شهداست و امروز امنیت جامعه به خاطر جانفشانی، استقامت و پایمردی شهدا و ایثارگران است.

تحقق و گسترش عدالت تنها بر عهده قوه قضاییه نیست

رئیس قوه قضائیه امروز همچنین در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی گفت: تحقق و گسترش عدالت تنها بر این قوه نیست اما می‌توانیم گام‌های مهمی را در این راستا برداشته و از کار مردم گره‌گشایی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای؛ اظهار کرد: در زمینه تحقق ارزش‌های اسلامی در جامعه دستگاه‌های مختلفی از جمله حوزه‌ها، آموزش و پرورش، وزارت علوم و نهادهای تبلیغاتی دارای وظیفه و مسئولیت هستند و ما نیز به عنوان قوه قضاییه می‌توانیم با حمایت از اقداماتی که در کف خیابان صورت می‌گیرد، گام‌های موثری را در این راستا برداریم.

محسنی اژه ای:  عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را در هم شکست

وی افزود: باید ترتیبی اتخاذ گردد تا موضوع حل اختلاف منحصر به اقدامات شورای حل اختلاف نشود و ما باید موضوع «حل اختلاف» را به متن مردم، مجالس و آموزش و پرورش ببریم؛ البته بنده به مسئول در قوه قضاییه نیز تاکید کرده‌ام که استخدام‌های مربوط به شوراهای حل اختلاف در اسرع وقت انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای از مسئولان و کارکنان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که سازوکارهای پیشنهادی خود را برای کاهش ورودی پرونده به قوه قضاییه ارائه دهند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «افراسیاب» رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی پیرامون میزان موجودی و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در مراکز و مراجع قضایی این استان پرداخت.

همچنین در این جلسه نمایندگان قضات، کارکنان اداری و شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

اجلاسیه شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور رئیس قوه قضائیه در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha