۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85476362
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

خانواده سالم عامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵
کد خبر: 85476362
خانواده سالم عامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

قزوین - ایرنا - مسوول مرکز اورژانس اجتماعی آبیک گفت: خانواده ای با کارکرد سالم می تواند عامل پیشگیری بسیاری از آسیب های اجتماعی باشد.

معصومه دشت گرد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، تصریح کرد: وجود خانواده و همدلی بین اعضا تاثیر به سزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد تا جایی که درک متقابل، ارتباط موثر و همدلی بین اعضای خانواده و حل مساله به روش های سالم در سلامت فردی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: خانواده های ناکارآمد که گسستگی عاطفی بین اعضای خانواده، به ویژه والدینشان زیاد است، در نهایت به انحراف و ناهنجاری های اعضای خانواده، به خصوص کودکان تبدیل می شود.

این مسوول با بیان اینکه خانواده در بین خانواده هایی با عملکرد سالم به عنوان پناهگاه و پایگاه امن اعضای آن خواهد بود که افراد مشکلات خود را در کانون خانواده حل و فصل کرده و مورد حمایت عاطفی و روانی یکدیگر نیز قرار می گیرند، تصریح کرد: در حالی که در خانواده های ناکارآمد، اعضای خانواده از سوی یکدیگر طرد شده و به جامعه ای ناامن پناه می برند و در نهایت نیز درگیر آسیب های اجتماعی می شوند.

دشت گرد، آسیب اجتماعی را شرایط یا رفتارهای انحرافی دانست که برای اعضای آن جامعه زیان آور هستند و تشریح کرد:‌ در رابطه با علل و بروز آسیب های اجتماعی به طور معمول یک عامل موجب به وجود آمدن یک آسیب اجتماعی نبوده، بلکه عوامل زیادی در به وجود آمدن آسیب های اجتماعی نقش دارند.

وی توضیح داد: برای مثال بیکاری، اعتیاد و فقر هر یک می تواند از علل اصلی طلاق، تکدی گری و خودکشی باشند و یا موضوع اعتیاد که می تواند موجب بیکاری شود اما همین موارد، عامل خشونت های خانگی، طلاق و فقر هم ممکن است باشند تا جایی که فقر عامل بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله سرقت و تکدی گری نیز هست.

مسوول مرکز اورژانس اجتماعی آبیک خاطرنشان کرد: بنابر این یک عامل موجب به وجود آمدن آسیب های دیگر نیز می شود، در حالی که عوامل دیگری در پدید آمدن خود آن عامل نیز نقش دارند، در واقع می توان گفت آسیب های اجتماعی از رابطه علت و معلول پیچیده ای تبعیت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha