۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85476788
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۸ هزار کودک قزوینی برای تنبلی چشم معاینه شدند

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۷
کد خبر: 85476788
بیش از ۵۸ هزار کودک قزوینی برای تنبلی چشم معاینه شدند

قزوین - ایرنا - معاونت پیشگیری بهزیستی قزوین گفت: ۵۸ هزار و ۳۳۱ کودک سه تا ۶ سال قزوینی طی سال گذشته مورد آزمایشات تنبلی چشم در این استان قرار گرفتند.

زهرا غلامرضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: از مجموع ۵۹ هزار و ۲۴۸ کودک سه تا ۶ سال قزوینی بیش از ۹۸ درصد آنان تاکنون مورد معاینات تنبلی چشم قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: از کودکان مورد معاینه قرار گرفته حدود چهار هزار کودک مبتلا به آمبلیوپی و سایر اختلات چشمی نیز شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه تنبلی چشم یکی از بیماری‌های چشمی است که حدود یک تا ۲ درصد کودکان به آن مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: این بیماری اگر در سنین پایین‌تر تشخیص داده نشود، می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی‌تر به چشم و حتی کم بینایی و نابینایی وی در بزرگسالی نیز شود.

غلامرضایی ادامه داد: از این‌ رو مسوولان و متخصصان همواره بر ضرورت توجه بیشتر والدین به اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم و انجام معاینات به منظور تشخیص به موقع بیماری در سنین طلایی تاکید می‌کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین درباره ضرورت معاینات دوره‌ای کودکان سه تا ۶ سال، اظهار کرد: تشخیص این بیماری در سنین یاد شده بسیار راحت بوده و در عین حال درمان آسان‌تری هم خواهد داشت.

به گفته وی، تنبلی چشم، بیماری پنهانی است که به طور کامل خاموش بوده و در ظاهر قابل شناسایی نیست، در این بیماری یک یا هر ۲ چشم کم کار شده و این کم کاری به تدریج در وسعت دید فرد، تاثیر می‌گذارد.

غلامرضایی افزود: در صورتی که این بیماری تا ۶ سالگی تشخیص داده شود به راحتی درمان پذیر بوده و از سوی دیگر از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود، اما عدم انجام اقدامات درمانی بهنگام باعث بروز آسیب‌های جدی و حتی نابینایی خواهد شد.

معاونت پیشگیری بهزیستی استان قزوین یادآور شد: طرح غربالگری تنبلی چشم همه ساله از اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان اسفند ماه نیز ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha