۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱:۳۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85476153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیده‌بان حقوق بشر: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱:۳۱
کد خبر: 85476153
دیده‌بان حقوق بشر: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

تهران- ایرنا- سازمان دیده‌بان حقوق بشر دوشنبه شب در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از تداوم جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، اعلام کرد که هیچ مکان امنی در این باریکه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، سازمان دیده‌بان حقوق بشر در این بیانیه افزوده است: در حال حاضر نیازمند اقدام بین‌المللی برای جلوگیری از بروز جنایت‌های بیشتر در غزه هستیم.

پیش تر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در پی حملات نظامی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه و کشته شدن فلسطینی‌ها که بسیاری از آنها کودکان هستند، خواستار پایان یافتن کشتار بی رویه کودکان فلسطینی شده بود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما اسرائیل ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha