۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85475629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانه دار شدن ۱۷۰ مددجوی بهزیستی کردستان، راه آورد سفر رهبری

سنندج- ایرنا- مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در سال ۱۳۸۸، حدود ۹۷ میلیارد و۳۱۰ میلیون ریال برای بهزیستی استان مصوب شد که از محل آن ۱۷۰ مددجوی زیرپوشش صاحب خانه شده‌اند.

حسین رسولی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از محل مصوبات سفر رهبری به استان کردستان، ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مسکن مددجویان اختصاص یافت که منجر به ساخت ۱۷۰واحد مسکونی شهری و روستایی برای مددجویان زیرپوشش فاقد مسکن و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی آنان شد.

وی با بیان اینکه ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این مصوبات برای اجرای طرح اشتغال و خودکفایی مددجویان بود، گفت: این میزان اعتبار بصورت کامل به مددجویان زیرپوشش برای ایجاد کسب و کار و مشاغل خانگی و افزایش قدرت اقتصادی خانواده و توانمندسازی آنان پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی کردستان یادآور شد: همچنین از محل این مصوبات ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه و ازدواج به ۲۲۵ نفر از مددجویان و توانخواهان تحت پوشش و یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال نیز برای تامین کالای اساسی مددجویان اختصاص یافت وپرداخت شد.

وی اظهار کرد: احداث و تجهیز شیرخوارگاه و اورژانس اجتماعی سنندج، احداث مجتمع توانبخشی معلولان دهگلان و احداث و تجهیز مجتمع تربیتی فرهنگی و توانمندسازی معلولان و سالمندان شهید بروجردی مریوان از دیگر اقداماتی است که از محل مصوبات رهبری به استان برای مددجویان بهزیستی استان انجام شد.

رسولی با بیان اینکه از محل این مصوبات همچنین یک میلیارد ریال به تامین لوازم توانبخشی معلولان استان تخصیص پیدا کرد، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات سفر رهبری به بهزیستی استان محقق شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اردیبهشت سال ۱۳۸۸ به کردستان سفر کردند و به مدت هشت روز از ۲۲ تا ۳۰ همان ماه در استان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha