۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷
کد خبر: 80715547
T T
۰ نفر
مشاركت هاي مردمي بهزيستي تاثير بسزايي دراجراي برنامه هاي حمايتي دارد

قروه - رييس اداره بهزيستي شهرستان قروه گفت: مشاركت هاي مردمي بهزيستي تاثير بسزايي در اجراي برنامه هاي حمايتي و رفع مشكلات مددجويان و معلولان دارد.

حسین رسولی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر در این طرح‌ها خود مردم حضور و مشاركت داشته باشند و از نزدیك مشكلات مددجویان و معلولان را ببینند بهتر می‌توان مشكلات را رفع كرد.

وی به مشاركت های مردمی بهزیستی اشاره كرد و گفت: سال گذشته دو میلیارد و 950 میلیون ریال كه از این میزان یك میلیارد و 30 میلیون ریال آن كمك‌های نقدی بود، توسط خیرین قروه‌ای برای اجرای برنامه‌های حمایتی بهزیستی كمك شده است.

رسولی گفت: در راستای اجرای پیشبرد اهداف اداره بهزیستی و به منظور ترویج فرهنگ انفاق و احسان در جامعه، اعتمادسازی، جلب و توسعه مشاركت‌های مردمی از مهمترین سیاست‌های این نهاد است كه همانند سال های گذشته باید فرهنگسازی شود.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قروه به واگذاری 28 واحد مسكن مددجویان اشاره كرد و افزود: هزینه 14 واحد مسكونی مددجویان توسط بهزیستی پرداخت شده است و 14 واحد دیگر هم با سه میلیارد و 80 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری احداث شده است كه در آینده نزدیك در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

وی تاكید كرد: تاكنون 302 مورد ایجاد اشتغال برای مددجویان و معلولان با اعتبار 15 میلیارد و 500 میلیون ریال در جلسات كارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان به تصویب رسیده است كه 90 درصد آن محقق شده است و موفق به دریافت اخذ تسهیلات شده اند.

رسولی تعداد افراد زیرپوشش در حوزه اجتماعی را هزار و 100 نفر در قالب 637 خانوار اعلام كرد و گفت: در حوزه توانبخشی هم سه هزار و 100 معلول به صورت مستمر و غیر مستمر از حمایت‌های این نهاد برخوردار هستند.

وی اظهار كرد: هم اكنون 30 مهد كودك، 14 مركز غیردولتی توانبخشی و امور اجتماعی و دو مركز خیریه نگهداری معلولان زیرنظر اداره بهزیستی قروه فعالیت می‌كنند.ك/3

7345/533

سرخط اخبار استان‌ها