کمک‌های مردمی به نیازمندان هرمزگان ۱۷ درصد افزایش یافت

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: مردم نیکوکار استان طی سال گذشته بیش از چهار هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال در راستای رفع مشکلات محرومان و نیازهای ضروری خانواده‌های تحت حمایت این نهاد، کمک مالی کردند که نسبت به سال ماقبل آن ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، حمید باسره روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یک هزار و ۲۷۸ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال از این کمک‌های مالی در حوزه اکرام ایتام و محسنین، ۳۲۹ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال در قالب زکات و ۸۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال در قالب صدقه است.

وی بیان کرد: همچنین مردم خیر و نیکوکار هرمزگان ۲ هزار و ۴۹۶ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال در قالب جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها، اطعام مهدوی، اطعام حسینی، نذر قربانی، بسته معیشت نیازمندان و مبلغ ۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال نیز در قالب طرح قرض ماندگار صندوق امداد ولایت ( قرض دادن به رفع مشکلات نیازمندان) مشارکت کردند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهار کرد: کمیته امداد برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی به‌منظور توانمندسازی و خدمت رسانی اثربخش به نیازمندان و محرومان در دستورکار خود دارد و براساس نیازسنجی‌ها و اولویت بندی‌های انجام شده، با هدف‌گذاری مشخصی نسبت به رفع نیازهای خانواده‌ها اقدام می‌کنند.

باسره یادآور شد: در این خدمت رسانی‌ها به جامعه هدف، باتوجه به محدودیت منابع دولتی تلاش می‌کند تا علاوه بر منابع داخلی و ظرفیت‌های موجود در کمیته امداد از طریق هم افزایی با خیران، مراکز خیریه و جذب مشارکت‌های مردمی، کمیت و کیفیت ارائه خدمات به نیازمندان و مستضعفان را ارتقا دهد که در همین راستا مردم خیر و سخاوتمند استان با مشارکت در طرح‌های حمایتی این نهاد از جمله پرداخت زکات، صدقه، اکرام ایتام، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری، اطعام و قربانی کمک قابل توجهی به نیازمندان کرده است.

وی با قدردانی از مردم نیکوکار و خیراندیش استان تصریح کرد: همه آحاد مردم می‌توانند کمک‌های خود را از طریق مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر استان و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۰۷۶*۸۸۷۷* به نیازمندان و محرومان اهدا کنند.

گفتنی است در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha