بیش از یک هزار و ۷۰۰ حلقه چاه در استان اردبیل به کنتور هوشمند و حجمی مجهز شد

اردبیل - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با هدف کنترل اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی و مدیریت مصرف آب، از سال گذشته تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ چاه دارای پروانه بهره‌برداری در این استان به کنتور هوشمند و حجمی مجهز شده است.

حمید فضایلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای سیاست‌های وزارت نیرو به منظور جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی ، امسال نیز بیش از ۲۵۰ حلقه از چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری به کنتور هوشمند و حجمی مجهز خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر حدود چهار هزار و ۱۵۲ حلقه چاه دارای پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد که حدود ۲ هزار و ۵۱۷ حلقه از این چاه‌ها به صورت دیزلی و یک هزار و ۶۳۵ حلقه هم به صورت برقی بهره‌برداری می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین با اشاره به برنامه‌های مدیریت آب و برق استان در مصرف انرژی اظهار کرد: به منظور اطلاع‌رسانی به مشترکین پرمصرف و بدمصرف و الزام آنها به رعایت مصرف مجاز انرژی چاه‌ها ، بیش از ۵۱۰ پیامک از طریق سامانه ساماب اطلاع‌رسانی و از ۴۹۰ حلقه چاه نیز بازدید شده است.

فضایلی با بیان اینکه در سال گذشته برق ۳۶ حلقه چاه پرمصرف توسط شرکت توزیع برق، قطع شده است، افزود: با همکاری تیم‌های گشت و بازرسی از منابع آب نیز تاکنون برق ۱۰۰ حلقه چاه دارای کنتور هوشمند و حجمی که دستکاری شده بود با اخذ دستور قضایی قطع شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین گفت: بیش از ۹۰ درصد از کنتورهای برقی نصب شده بر روی چاه‌ها کنترل‌پذیر و هم رویت‌پذیر می‌باشند و در راستای اجرای برنامه‌های مدیریت آب و برق، درصد تطبیق اطلاعات مشترکین چاه‌های کشاورزی استان اردبیل در سامانه ساماب ۱۰۰ درصد و در سامانه ساپاد وزارت نیرو ۹۹ درصد گزارش شده است.

فضایلی افزود: با همکاری شرکت توزیع برق استان تا پایان سال تمامی چاه‌های کشاورزی برقی استان به کنتور هوشمند تجهیز خواهد شد تا مدیریت مصرف آب و برق از این طریق انجام پذیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha