۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۳
کد خبر: 85474710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر حوزه های علمیه: زمینه ازدواج آسان جوانان فراهم شود

قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر این که حوزه انقلابی، حوزه ای مسئولیت پذیر و کنشگر در مسائل اجتماعی است، خواستار برنامه ریزی جدی مسوولان برای ازدواج آسان جوانان شد.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی روز یکشنبه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت با حضور شکیبا محبی تبار دبیر ستاد ملی جمعیت کشور و اعضای ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه های علمیه در دفتر مدیریت حوزه در قم افزود: اگر چند میلیون جوانی که به سن ازدواج رسیده اند حتی یک سوم آنها ازدواج کرده و یک فرزند داشته باشند نقش بسیار زیادی در حل بحران جمعیت خواهد داشت.

وی با اشاره به معضل و بحران جمعیت در ایران ادامه داد: از زمانی که هشدارهای مقام معظم رهبری راجع به مسائل مربوط به جمعیت آغاز شد تاکنون گرچه حرکت هایی آغاز شده اما بسیار کند بوده است؛ در آن سالها در شورای عالی انقلاب فرهنگی سندی تنظیم و مقرر گردید که در مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شود و به صورت قانون درآید که وقتی که این طرح به مجلس شورای اسلامی برده شد عملاً یک دهه کار متوقف شد.

اعرافی خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه تصمیم به تاسیس ستادهای راهبری گرفته شد و از ویژگی های ستادها این بود که ترکیبی از نهادهای متعدد حوزوی مثل حوزه های خواهران، مرکز خدمات، جامعه المصطفی، نهادها و جریان های مردمی حوزوی و بخشی از نهادهای نظام بود؛ ستاد راهبری جمعیت از اولین ستادهای راهبری بود که در حوزه تاسیس شد و آرام و جهادی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی تاکید کرد: ستادهای راهبری دائما خود را ارزیابی کرده و ارتقا دهند؛ ستاد راهبری جمعیت و خانواده هم برای خود سند، چشم انداز و برنامه میان مدت تدوین کرده است.

امام جمعه قم با اشاره به آسیب های کاهش جمعیت، بیان کرد: مقوله فرهنگ سازی افزایش جمعیت به عنوان تاکید رهبر معظم انقلاب باید یادآوری شود؛ خطر کاهش جمعیت بسیار جدی بوده و حوزه علمیه هم وظیفه یادآوری برای جلوگیری از این خطر را دارد.

اعرافی خاطرنشان کرد: در ستادهای راهبری حوزوی تاکید روی مضمون و مفهوم راهبری است، هم در حوزه و هم در سایر مجموعه ها؛ کار ستادهای راهبری تصدی گری نبوده بلکه راهبری و پیشرانی است.

وی تصریح کرد: روح حوزه باید فرهنگ‌سازی در عرصه جمعیت باشد؛ حوزه در بسیاری از جاها پیش قدم بوده و هست؛ حوزه در مطالبه گری به صورت جدی وارد عرصه شده است.

اعرافی در پایان پیشنهادی ارائه داد و گفت: تشکیل «کانون عظیم تبلیغات حوزه جمعیت» بسیار خوب و اثرگذار است البته در صورتی که مطابق فرمایشات رهبری معظم انقلاب شکل بگیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha