استاندار چهارمحال و بختیاری: برنامه‌های شاخص فرهنگی برای بزرگداشت شهدا برگزار شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران است که برای بزرگداشت این ایام و همچنین پاسداشت شهدا باید کارهای فرهنگی شاخص انجام شود که برگزاری یادواره شهدا و همچنین برگزاری اردوهای راهیان نور یک کار شاخص است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در جلسه ستاد گرامیداشت سالروز ارتحال امام و پشتیبانی راهیان نور در سالن شهید مردانی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و جان‌فشانی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس الگوی برای جبهه مقاومت شد، افزود: روحیه ایثارگری جبهه مقاومت نشات گرفته از دفاع مقدس است.

وی گفت: امنیت، آرامش، پیشرفت و اقتداری که امروز در کشور حاکم است، به برکت هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی شهداست و بر همه لازم است این رشادت‌ها را گرامی بداریم و فدارکاری‌ها را به نسل‌های سوم و چهارم منتقل کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دبیرخانه دومین کنگره ملی شهدای استان فعال شده است، گفت: این کنگره سال آینده در استان برگزار خواهد شد.

حیدری در ادامه به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در تمام نقاط استان اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل یک وظیفه همگانی است.

وی به اعزام زائران استان به مراسم سالگرد ارتحال امام به تهران اشاره کرد و گفت: کمیته‌های هشت گانه مراسم سالگرد ارتحال باید در استان فعال و تمهیدات لازم برای اعزام زائران فراهم شود.

سهمیه چهارمحال و بختیاری در اردوهای راهیان نور هشت هزار نفر است

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: امسال سهمیه‌ای اعزام اردوی راهیان نور برای استان اختصاص یافته است که هشت هزار نفر است.

سردار علی محمد اکبری افزود: در سال‌های گذشته مکان مناسبی برای استان در سرزمین راهیان نور وجود نداشت اما با تلاش و همت استان مکان مناسبی در خور شان زائران تامین شده است.

وی تصریح کرد: اعتباری از سفر اول رییس‌جمهور برای تجهیز و تعمیر این مکان در نظر گرفته شده که با جذب آن تغییراتی خوبی حاصل می شود و خدمت‌رسانی به زائران سرزمین نور بهتر انجام می‌گیرد.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی ما را در برگزاری هرچه بهتر اردوی راهیان نور کمک دهند.

اکبری در ادامه به اجرای طرح اردوی راهیان پیشرفت در استان نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار با حضور در محل طرح‌های عمرانی و اقتصادی از نزدیک با تحولات شکل گرفته در استان آشنا می‌شوند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرد .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha