۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85305475
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعزام اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

شهرکرد- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از اجرایی شدن اعزام اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان دختر استان همزمان با هفته بسیج خبر داد.

غلامعلی خدیبی روز سه‌شنبه در آیین اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزان دختر استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال تحصیلی‌ جاری ۷۵۰ نفر از دانش‌آموزان دختر استان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند که در مرحله نخست و همزمان با هفته بسیج ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان دختر شهرستان‌های شهرکرد، اردل و بن اعزام شدند.

وی اظهار داشت: این دانش‌آموزان از به مدت چهار شبانه‌روز در این مناطق حاضر و از یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور بازدید خواهند کرد.

خدیبی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور با هدف حفظ و پاسداست هویت ملی، ارزش‌ها و میراث فرهنگی برگزار می‌شود، افزود: رفتار و فرهنگ ناب بسیج می‌تواند در جنگ ترکیبی دشمن به دانش‌آموزان ما کمک کند و اردوهای راهیان نور در انتقال مفاهیم بزرگ هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم است و سهم بسیار خوبی برای این موضوع بازکرده و نقش بسیار مهمی برای قائل هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد نیز در این آیین گفت: دانش‌آموزان زائر سرزمین نور با محوریت آموزش و پرورش ناحیه ۱و ۲ و بخش لاران شهرستان شهرکرد و با ۶ دستگاه اتوبوس عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان خوزستان شدند.

سرهنگ حسن بهرامی از اعزام ۴۵ نفراز دانش‌آموزان منتخب استان به عنوان راوی به مناطق عملیاتی جنوب کشور در هفته گذشته اشاره کرد و گفت شرکت کنندگان در این اردو از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب کشور بازدید و از ظرفیت راویان برگزیده کشوری بهره مند شدند.

وی گفت: این گروه راویان در برگشت از اردو، مطالب فرا گرفته را به دانش آموزان در مدارس و آموزشگاه‌ها انتقال می‌دهند تا با دستاوردها، ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و شهدای عزیز بیش از پیش آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، درسال تحصیلی جاری بیش از ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در مدارس چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha