صرفه‌جویی سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب سوخت گاز در پالایشگاه گاز ایلام

ایلام - ایرنا- مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با واگذاری سه قرارداد خرید و ساخت تجهیزات این پالایشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان، سالانه بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب سوخت گاز در پالایشگاه گاز ایلام صرفه جویی می شود.

"روح اله نوریان " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، اظهار کرد: با انعقاد این قرارداد، پالایشگاه گاز ایلام می‌تواند با استفاده از توانمندی و دانش فنی شرکت‌های دانش بنیان، نیاز خود در ۲ تجهیز ضروری و یک فناوری جدید را به صورت داخلی برآورده سازد.

وی تصریح کرد: ۲ پروژه طراحی و ساخت یک دستگاه مبدل حرارتی با عنوان "کلدباکس" و یک دستگاه مبدل حرارتی با عنوان "کویل‌وند" از طریق یک شرکت دانش‌بنیان تأمین می‌شود که هر ۲ تجهیز، از حساس‌ ترین تجهیزات مورد نیاز پالایشگاهی هستند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: یکی از مزایای ساخت داخل این مبدل‌های حرارتی که طول عمر بالا و انعطاف‌پذیری خوبی در مقابل حرارت دارند، کاهش قابل توجه هزینه‌های این پالایشگاه نسبت به واردات آن‌ها از خارج کشور است.

نوریان با بیان اینکه پروژه احداث یک واحد بویلر بازیافت حرارتی HRSG در واحد نیروگاهی پالایشگاه به روش EPC نیز توسط یک شرکت دانش بنیان در استان لرستان، صورت می‌گیرد،گفت: با بهره برداری از این پروژه سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب سوخت گاز در این پالایشگاه صرفه جویی می‌شود.

در دومین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، تأمین بخشی از تجهیزات تخصصی گاز پالایشگاه گاز ایلام با حضور "احمد زمانی" مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، به ۲ شرکت دانش‌بنیان واگذار و قرارداد همکاری دوجانبه بین این شرکت‌ها و پالایشگاه گاز ایلام منعقد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha