۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۳۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85469103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرآیند ارزیابی جهش تحصیلی دانش‌آموزان در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- فرآیند ارزیابی هوشی روانی دانش‌آموزان دوره ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی ازامروز در استان کردستان آغاز شده و تا پایان خرداد ادامه دارد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی متقاضی شرکت در ارزیابی جهش تحصیلی تا پایان خردادماه جاری برای ثبت نام فرصت دارند.

طالب محمدی افزود: ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش ازپایه‌های دوم به چهارم، سوم به پنجم وچهارم به ششم وجهش برای باردوم با رعایت شرایط ومشروط به رای کمیسیون منطقه وسایر مقررات مربوط است.

وی اضافه کرد: جهش از پایه اول به سوم وجهش برای بار دوم مشروط به اخذ رای کمیسیون خاص منطقه/استان وثبت شماره وتاریخ آن درسامانه سیدا است.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان، افزود:مدیران مدارس ابتدایی دارای داوطلب جهش تحصیلی پس ازدریافت درخواست کتبی ولی دانش آموز(با سطح پیشرفت خیلی خوب)، بررسی در شورای مدرسه ودر صورت نیازتأیید کمیسیون خاص در سامانه سیدا نسبت به ثبت مجوز اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: مدیران مدارس در مرحله بعد با ورود به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش وپرورش(my.medu.ir) نسبت به تایید صحت اطلاعات دانش آموزاقدام کرده، سپس اولیا با ورود به سامانه فوق نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام، پرداخت ورزرو نوبت اقدام می کنند.

محمدی افزود: دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شدند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظرشرکت می‌کنند واگر در همه دروس نمره قبولی را کسب نمایند یک پایه تحصیلی را گذرانده وبه پایه بالاتر می روند.

وی گفت: ارزیابی هوشی/روانی متقاضیان جهش تحصیلی صرفا با مقیاس اعلام شده توسط سازمان آموزش وپرورش استثنایی انجام می‌شود وباتوجه به هوشمند بودن سیستم،نتیجه ارزیابی از طریق سامانه اعلام خواهد شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان یادآور شد: دراین برنامه به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

وی در ادامه با اشاره به آمارشرکت کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: ۱۸۹دانش آموز متقاضی جهش، در آزمون تست هوش شرکت کردند که ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب و ۱۳۰ دانش آموز نیز حد نصاب لازم را کسب نکردند.

جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha