۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85430851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای عدالت از وظایف ذاتی و لاینفک دستگاه قضایی زنجان است

زنجان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان زنجان اجرای عدالت را از وظایف ذاتی و لاینفک دستگاه قضایی برشمرد و گفت: اجرای عدالت باید در تمامی شئون رعایت شود که این مهم به ویژه در پرهیز از آمار سازی ها مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام فرجی برحق روز شنبه در اولین جلسه شورای مدیران دادگستری زنجان در سال جدید افزود: ارتباط خوب و موثر با اقشار مختلف مردم به ویژه با مراجعین مجموعه دستگاه قضایی و نیز همدلی و همکاری با آنها موجب تقویت تشکیلات قضایی است.

وی اظهار داشت: پایش و تعیین تکلیف پرونده های مسن، استفاده از مجازات های جایگزین حبس، برگزاری جلسات دادرسی الکترونیکی و مشورت کردن در پرونده های مهم از مسائل و موضوعات مورد تاکید است.

این مسوول ادامه داد: همچنین اهتمام ویژه در پروندهای عفاف و حجاب، مشروبات الکلی و قاچاق باید وجود داشته باشد تا آرای صادره قابل دفاع و مستحکم باشند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: توجه به آیات قرآن کریم، شیوه و روش برخورد ائمه هدی (ع) با مردم از اصول راهبردی در مدیریت است.

وی با اشاره به نامه امیرالمومنین (ع) به محمد ابی بکر استاندار مصر افزود: فروتنی، تواضع و نرم خویی در برخورد با مردم باعث تقویت ارتباط معنوی بین مردم و حاکمیت می شود.

این مسوول ادامه داد: حکومتی برقرار و مستمر است که دارای جایگاه و حمایت مردمی باشد که این حمایت زمانی حاصل می شود که مردم، حاکمان و حکومت را از خود بدانند.

وی اضافه کرد: توجه به معنویات، برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی، حضور در نمازهای جمعه، اهتمام به نظم و انضباط در مجموعه به خصوص در ورود و خروج کارکنان موجب پیشرفت و تعالی سازمانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان همچنین نظارت مستمر مدیران حوزه های قضایی بر نیروهای تحت امر و حوزه استحفاظی خود و توجه به بخشنامه ها و اسناد بالا دستی را خواستار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha