معاون استاندار اصفهان: حل تعارض‌های اجتماعی در گرو قانون‌مداری است

اصفهان_ایرنا_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: مساله مهم این است که در حل تعارض‌های اجتماعی، همواره باید به قانون‌مداری توجه کنیم.

محمدرضا جان نثاری، روز دوشنبه در نشست تخصصی بانوان فعال فرهنگی، اجتماعی استان اصفهان در سالن جلسات استانداری افزود:

حجاب در کشور یک قانون است و به این موضوع باید در تحلیل‌ها و مباحث دقت کرد.

وی با بیان‌اینکه مدنیت با قانون شکل می‌گیرد و نظم جامعه با بی‌قانونی برهم می‌ریزد، افزود: آنجایی که یک قانون را در کنار مسائلی که بوی هرج و مرج می‌دهد مطرح می‌کنند باید دانست که پشت آن قرار است اهداف دیگری دنبال شود و اتفاق بیفتد.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه اعتراض حق بدیهی افراد جامعه است، افزود: با این حال، برخورد با هنجارشکنان و افرادی که هرج و مرج، ناامنی و اغتشاش ایجاد می‌کنند مورد انتظار همه افراد جامعه است.

وی ادامه داد: شرایط فعلی کشور و رُخداد برخی حوادث نباید هراس و ناامیدی ایجاد کند زیرا مسیر پیشرفت در کشورمان ادامه دارد.

جان نثاری با بیان اینکه جمهوری اسلامی در فضای واقعی با آنچه در فضای مجازی انعکاس می‌یابد، تفاوت دارد، افزود: پیشرفت‌های کشور در حوزه های مختلف و جایگاه واقعی آن، هرگز از رسانه‌های دشمن بازگو نمی‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: ریشه بسیاری از بحران‌های فرهنگی و اجتماعی به کیفیت و نحوه برنامه‌ریزی در حوزه آموزش و پرورش برمی‌گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان افزود: پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلندمدت نیازمند توجه ویژه به آموزش و پرورش است.

وی گفت: کار فرهنگی باید با برنامه دقیق و بر مبنای اصول علمی در بخش‌های مختلف اجرا شود.

جان نثاری تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی و گستردگی این حوزه نباید به چند دستگی فعالان این بخش مُنجر شود بلکه باید مساله اصلی را شناسایی و برای رفع آن بطور اصولی برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش ایرنا، نشست تخصصی بانوان فعال اجتماعی و فرهنگی اصفهان، امروز با حضور شماری از نمایندگان این حوزه در استان و شهرستان‌ها برگزار شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha