۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۷
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85476803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت پیشرفت کشور را جایگزین مایوس کردن مردم توسط دشمن کنیم

اصفهان-ایرنا-استاندار اصفهان گفت: باید فرهنگ ناامید ساختن مردم توسط دشمن در فضای مجازی را به گفتمان روایت پیشرفت و نُضج امیدواری در کشور تبدیل کنیم.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز سه‌شنبه در نشست «قرارگاه روایت پیشرفت» در استان با اشاره به فرمایش رهبری در باره ضرورت ارائه ظرفیت‌ها و دستاوردهای کشور افزود: مسوولان برای تبدیل گفتمان ناامیدی در فضای مجازی به سمت فرهنگ امیدواری در جامعه باید راهبردهای متنوعی تعریف کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن مدت‌هاست که بدنبال گرفتن ظرفیت‌های جمهوری اسلامی و ناامیدکردن جوانان از تلاش‌های انجام شده در کشورمان است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: دشمن درتلاش است تا امید جوانان را از بین ببرد و در این زمینه نمی‌توانیم منکر موفقیت رسانه‌های آنها در جهت‌گیری اصلی و اشاعه تصویر نادرست به مردم دنیا و ملت خودمان باشیم.

وی تأکید کرد: دشمن تمام همت خود را بکار گرفته است تا سیمایی بزک‌ کرده از پیشرفت‌های خود را نشان دهد؛ اما چهره کشورمان را غیرعقلانی و غیرمنطقی مخابره کند.

مرتضوی گفت: ما باید برای خنثی‌سازی و معرفی چهره واقعی دشمن به جوانان خود درست عمل کنیم و به مقایسه کارآمدی‌های کشور در برخورد با بحران‌ها و نظام سلطه بپردازیم تا واقعیت بر جوانان ما روشن شود.

وی اضافه کرد: البته انتقال این پیام نیاز به سناریو و استفاده از ابزار مناسب دارد و باید عالمانه و هنرمندانه روایت پیشرفت در کشور به مخاطبان منتقل شود.

استاندار اصفهان خطاب به مسوولان قرارگاه روایت پیشرفت گفت: دستگاه‌های اجرایی خوش‌فکرترین و مؤثرترین نیروی انسانی خود را به این قرارگاه معرفی کنند تا برنامه‌های هدفمند و محتوای مناسبی برای این منظور تهیه شود.

پیشرفت‌های کشور را با صدای رسا بیان کنید

معاون استاندار اصفهان نیز در این نشست گفت: افزود: پیشرفت‌های کشور را با صدای رسا تبیین کنید، زیرا برخی از نوجوانان و جوانان ما از خدمات و پیشرفت‌های نظام اسلامی مطلع نیستند.

محمدرضا جان‌نثاری با اشاره به ضرورت تبیین روند پیشرفت‌های کشور از ابتدای انقلاب تاکنون افزود: منظور از روایت پیشرفت صرفاً انعکاس خدمات دولت فعلی نیست؛ بلکه هدف اطلاع‌رسانی در باره پیشرفت کشورمان از ابتدای شکل‌گیری نظام اسلامی تاکنون در تمام دوره‌های ریاست‌ جمهوری است.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به اینکه دشمن به این مساله آگاه است و در فضای مجازی روایت‌های غلطی را به جوانان کشورمان تحمیل می‌کند، تصریح کرد: ما ۲ نوع نظام جمهوری اسلامی داریم؛ یکی در فضای حقیقی و دیگری در فضای مجازی که دشمن چهره دوگانه‌ای را از نظام جمهوری اسلامی پیش روی جوانان کشور قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: فضای مجازی، چهره‌ای غیرواقعی و عقب‌مانده که در آن راه‌های پیشرفت بسته شده و کشور ما بر لبه پرتگاه قرار گرفته است، نشان می‌دهد در حالی‌ که نظام واقعی، کشوری است که در بسیاری از مسیرهای پیشرفت جهانی و منطقه‌ای حرف نخست را می‌زند و برخی کشورها به آن غبطه می‌خورند.

جان‌نثاری گفت:پیشرفت‌های ایران خیره‌کننده است و از نقطه‌ای که روزی نیازمند ضروری‌ترین مایتحاج روزانه خود بوده، اکنون به صادرکننده حوزه علم و فناوری و فنّاوری روز و تولیدکننده فناوری هسته‌ای، نظامی و پزشکی همپای کشورهای پیشرفته رسیده است.

وی یادآور شد: ذهن جوانان امروز از جمهوری اسلامی در فضای مجازی شکل می‌گیرد و برخی مسوولان نسبت به عواقب این موضوع بی‌اطلاع‌ هستند زیرا دشمن از غفلت بیان دستاوردها توسط مسوولان استفاده و تحلیل‌های نادرستی بدون توجه به سیر تحولات در کشور را به جوانان القا می‌کند.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: دشمن درصدد است تا خودباوری جوانان را خدشه‌دار سازد و حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد، چنانچه در فتنه سال ۱۴۰۱، منفورترین شخصیت تاریخ پهلوی را یک قهرمان جلوه داد.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی در مظلومیت قرار دارد و نسل جدید بدلیل روایت‌نکردن‌ وقایع کشور خیال می‌کند که در نظام جمهوری اسلامی هیچ کاری صورت نگرفته است که در این زمینه از مسمولان انتظار داریم تا تمام پروژه‌های مهم را از آغاز تا پایان اطلاع‌رسانی کنند.

جان‌نثاری اضافه کرد: البته روایت پیشرفت باید بصورت هنرمندانه برای قشر ۱۳ تا ۳۰ ساله، برنامه‌ریزی و از ضریب نفوذ معلمان، رسانه، اساتید و نخبگان، خانواده، مدیران و مسوولان نیز در این جهت استفاده شود.

به گزارش ایرنا، کلیت قرارگاه روایت پیشرفت در بهمن سال ۱۴۰۱ از سوی ریاست‌ جمهوری به استان اصفهان ابلاغ شد؛ اما این امر نیاز به ساختار تشکیلاتی و دبیرخانه داشت که از سوی مدیریت استان تعریف و نخستین جلسه آن امروز برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha