پلیس راه اجازه بازگشایی باند شمالی محور بجنورد- آشخانه را نداد

بجنورد-ایرنا- باند شمالی محور بجنورد-آشخانه که در محدوده خندقلو دچار نشست شده و برای عملیات عمرانی بسته بود مقرر بود دیروز بازگشایی شود اما پلیس راه به علت نواقص موجود، مانع این اقدام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا باند شمالی محور بجنورد به آشخانه برای اجرای عملیات عمرانی و پایدارسازی نشست دوراهی خندقلو مسدود شده بود که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد که این مسیر در روز ۱۰ خردادماه بازگشایی می شود و به صورت ۲ طرفه زیر بار می رود اما این امر محقق نشد و البته دلیل آن مخالفت پلیس راه با بازگشایی اعلام شد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات عمرانی که برای پایدار سازی محور جاده بزرگراهی بجنورد-آشخانه در محدوده خندقلو در دست اجرا است تکمیل نشده و هنوز نواقصی دارد که رفع نشده است از این رو ایمنی لازم برای تردد ندارد. 

سرهنگ رحمان اسپیدکار با اشاره به اینکه ایمنی لازم در این محدوده از مسیر بزرگراهی برای تردد فراهم نشده است اظهار داشت: پلیس راه به علت وجود نواقص و ایرادها و نیز تکمیل نشدن عملیات پایدارسازی با بازگشایی این مسیر موافقت نکرده است، خط قرمز ما جان کاربران جاده ای و تامین و ارتقای ایمنی ترددها است از این رو با هرچه که ایمنی ترافیک را به خطر اندازد مخالف هستیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، قرار بود این مسیر در روز ۱۰ خرداد ماه جاری بازگشایی شود خاطرنشان کرد: مسیری که در دست عملیات برای پایدارسازی است به لحاظ هم سطح بودن سطح جاده ایراد دارد علاوه بر آن به لحاظ روسازی و آسفالت مشکل دارد. 

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: پل در این محدوده هم در چند نقطه دچار ترک و شکستگی شده است که این موضوع هم می تواند برای کاربران خطر آفرین باشد. 

بر اساس این گزارش، باند شمالی محور بجنورد به آشخانه برای اجرای عملیات عمرانی و پایدارسازی نشست دوراهی خندقلو مسدود شد و با مسدود شدن این باند از این مسیر بزرگراهی، ترافیک محور بجنورد به آشخانه به باند جنوبی و ترافیک محور آشخانه به سمت بجنورد به محور قدیم بدرانلو انتقال یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در این باره با بیان اینکه زمان بازگشایی باند شمالی مسیر بجنورد-آشخانه ۱۰ خردادماه جاری اعلام شده بود با اشاره به اینکه عملیات پایدار سازی باند جنوبی این محور هم در دستور کار است گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، زمان اتمام عملیات ایمن سازی و پایدارسازی نشست، پایان اردیبهشت ماه بود اما بارندگی ها و ریزش ترانشه ها و عدم امکان فعالیت ماشین آلات سنگین سبب تاخیر در اجرای پروژه شد.

جعفر شهامت با اشاره به گلایه های کاربران جاده از ترافیک در محور جاده قدیم بدرانلو گفت: پیشنهاد استفاده ۲ طرفه از محدوده پایدارسازی نشست و رانش خندقلو از همان ابتدا در کمیسیون ایمنی راه استان مطرح شد که پس از بازدید میدانی و نظر مشاور طرح و کارشناسان به دلیل آسیب های وارده به پل محدوده خندقلو و خطر بالای تردد سنگین دوطرفه روی پل که بارهای دینامیک سنگین در محیط با خاک اشباع ایجاد می کرد، مورد مخالفت جدی قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه حل مشکل رانش و پایدارسازی محور بجنورد-آشخانه در محدوده خندقلوی شهرستان بجنورد ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اظهار داشت: مطالعه برای پایدارسازی این مسیر توسط مشاور انجام و با توجه به مطالعات انجام شده، پایدار سازی نشست و حذف عامل رانش پیشنهاد شده است. 

بر اساس این گزارش، جاده بجنورد - آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو، به دنبال بارندگی های شدید بهار سال ۹۹ به علت رانش زمین، دچار مشکل و ناایمن شد و تا زمان حل مشکل، تردد خودروها از این محور ممنوع و از طریق جاده قدیم بدرانلو انجام می شود و اکنون عملیات عمرانی در این محدوده در حال انجام است. 

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند. 

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵  کیلومتری غرب بجنورد واقع است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha