محور آشخانه-بجنورد برای انجام عملیات عمرانی بسته شد 

بجنورد-ایرنا- رییس اداره نگهداری راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: محور آشخانه- بجنورد برای اجرای عملیات عمرانی و پایدارسازی این جاده اصلی از امروز- چهارشنبه- بسته است و ترافیک از مسیر جایگزین انجام می شود. 

حمیدرضا شادمهری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای عملیات پایدارسازی این جاده از امروز آغاز می شود که این اقدام در حد فاصل دوراهی خندقلو به طول ۵۰۰ متر خواهد بود و این مسیر تا اطلاع بعدی بسته است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح دست کم یک ماه به طول می انجامد افزود: تردد وسایل نقلیه عبوری از آشخانه به بجنورد به مسیر قدیم آشخانه به بجنورد ( بدرانلو ) منتقل شده اما تردد در بجنورد-آشخانه همچنان از این مسیر بزرگراهی قابل انجام است. 

رییس اداره نگهداری راه های راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مسیر بجنورد-آشخانه در بهار سال ۹۹ در محدوده دوراهی خندقلو دچار رانش شد که این مسیر بزرگراهی به مدت یک هفته مسدود و با انجام اقدامات عمرانی، مشکل به صورت موقت حل و جاده بازگشایی شد. 

شادمهری گفت: برای حل مشکل رانش و نشست زمین در این مسیر پر تردد نیاز بود تا اقدامات اساسی انجام شود که در این زمینه مشاور مطالعات را انجام داد و البته بررسی ها برای اجرای طرح هنوز هم ادامه دارد. 

رییس اداره نگهداری راه های راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تاکید کرد: مسافران و رانندگان از طریق سامانه گویای ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه ها انسداد یا محدودیت های احتمالی تردد و شرایط جوی اطلاع حاصل کنند.

بر اساس این گزارش محور بجنورد- آشخانه از مسیرهای مهم کشور و استان است و برخی سال ها بیش از ۶ میلیون خودرو از آن عبور می کند، با توجه به بالا بودن میزان تردد در مسیر مذکور سرعت دادن به انجام کارهای مربوط به بازگشایی محور مورد تاکید مسوولان استان قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، جاده بجنورد - آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو، به دنبال بارندگی های شدید بهار سال ۹۹ به علت رانش زمین، دچار مشکل و ناایمن شد و تا زمان حل مشکل، تردد خودروها از این محور ممنوع و از طریق جاده قدیم بدرانلو انجام شد. 

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند. 

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵  کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha