۱۲ میلیارد تومان برای بهسازی مسیر تخریبی بجنورد- آشخانه نیاز است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: حداقل اعتبار مورد نیاز برای محور تخریب شده بجنورد-آشخانه به علت رانش زمین ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

مصطفی وثوقی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محور بجنورد – آشخانه در محل دوراهی روستای خندقلو در بهار سال ۹۹ از دامنه پایین دست آغاز به رانش و موجب تخریب ۱۰۰ متر از باند جنوبی و ۲۰۰ متر از باند شمالی شد و پس از وقوع رانش در راستای تسریع در بازگشایی اقدام به مرمت جاده به صورت موقت شد تا پس از بازگشایی اولیه نسبت به بررسی علل رانش اقدام شود.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای تامین هزینه های این محور از محل منابع استانی در دست پیگیری است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی عنوان کرد: مبلغ قرارداد برای انجام اقدامات عمرانی در باند جنوبی این مسیر بزرگراهی هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و در مجموع مرمت و تثبیت این جاده تخریب شده ۱۲ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

وثوقی با بیان اینکه این طرح ایمن سازی پیش از سفرهای نوروز تکمیل می شود و هر ۲ باند به صورت یک طرفه زیر بار ترافیک می رود گفت: پیش از این باند شمالی این مسیر ایمن سازی شد و اکنون این باند به صورت ۲ طرفه و رفت و برگشت مجزا زیر بار ترافیک رفته و ایمن سازی جاده در باند جنوبی در دست اجرا است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باند جنوبی از روزهای اخیر زیر بار ترافیک رفته است و اقدامات تکمیلی برای بخش جنوبی باند شمالی در حال اجرا است و تا ۲۳ اسفندماه جاری به اتمام می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جاده بجنورد - آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو به دنبال بارندگی های شدید بهار سال ۹۹ به علت رانش زمین دچار مشکل و ناایمن شد و تردد خودروها از این محور ممنوع و از جاده قدیم بدرانلو انجام می شد و اکنون عملیات عمرانی در این محدوده در حال انجام است.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند.

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha