۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84493142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ کارخانه جوجه‌کشی به ظرفیت ۴۰ میلیون قطعه در کردستان فعال است

سنندج – ایرنا – معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲ کارخانه جوجه‌کشی به ظرفیت ۴۰ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در سال در این استان فعال است.

سیداحمد ذکریایی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود ۷۶۶ واحد مرغ گوشتی در استان اظهار داشت: ظرفیت این تعداد واحد حدود ۱۵ میلیون قطعه در دوره و ۶۰ میلیون قطعه در سال است.

وی توان تولید این واحدهای مرغ گوشتی در استان را ۱۱۰ هزار تن گوشت مرغ خواند و اضافه کرد: ۲ کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۴۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه در سال هم در استان فعال است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: هفت کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت ۱۸ هزار قطعه در ساعت و ۱۸ کارخانه اختصاصی خوراک طیور به ظرفیت سالیانه ۳۹۳ هزار تن  و چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت ۶۲ هزار تن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال در این استان وجود دارد.

ذکریایی‌نژاد یادآور شد: در راستای فراهم سازی بستر سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات دامی طی نیمه نخست سال جاری  ۳۷ فقره موافقت اصولی، پنج فقره پروانه تاسیس، ۴۴ فقره پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده است.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۴۴۲ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و مابقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است که در سال زراعی جاری (۱۴۰۰-۱۳۹۹)، ۵۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار هم به کشت گندم آبی اختصاص پیدا کرد؛ امسال  بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم در کردستان تولید و ۲۸۰ هزار و ۲۲۵ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha