نماینده سابق مجلس: حادثه نطنز با هدف مانع تراشی در مذاکرات است

شیراز- ایرنا- نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام خرابکارانه رژیم صهیونیستی در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) گفت: این اقدام با هدف مانع تراشی مسیر مذاکرات برای رفع تحریم‌های ظالمانه است.

مسعود رضایی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تجربه نشان می‌دهد هر زمان که به توافقی نزدیک می‌شویم و احتمال داده می‌شود نتیجه‌ای حاصل شود، چنین اقدامات مذبوحانه‌ای در جهت ایجاد اخلال در روند مذاکرات برنامه‌ریزی و انجام می‌شود و قطعا حادثه نطنز نیز بی ارتباط با مذاکرات پیش رو نیست.
وی ادامه داد: چه عوامل این دست اقدامات خرابکارانه که از خارج از کشور مدیریت می‌شود و چه عوامل اقداماتی که توسط نیروهای داخلی مخالف توافق و مذاکره انجام می‌شود همه مخالف ایجاد هرگونه گشایش و توسعه در کشور و برقراری ارتباط با جهان هستند و نفع خود را در تحریم و انزوا می‌دانند.
او اظهار داشت: قرار داشتن کشور در تنگنا و سختی برای اینها منافعی دارد و هرگونه حرکت در جهت بهبود شرایط را زنگ خطری برای خود می‌دانند و بلافاصله در صدد بر می‌آیند که سنگ اندازی کنند.
نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: چنین اقدامات خرابکارانه‌ای در کشور تازگی ندارد و از در اوایل انقلاب هم هر زمان گروهی دلسوز خواستند برای کشور قدمی بردارند و هدفی را تعریف کنند دست هایی بلند شدند؛ هر فردی چه داخلی و چه خارجی که چنین اقداماتی را در جهت تضعیف کشور و نظام انجام دهد باید به چشم معاند نگاه کرد.
رضایی افزود: به منظور کمک به قرار گرفتن مذاکرات در مسیر صحیح و سرعت بخشیدن به روند رفع تحریم‌ها و حل مشکلات کشور و مردم ضرورت دارد که نیروهای داخلی دلسوز موافق زنده نگاه داشتن برجام این اقدام و هرگونه اقدام خرابکارانه دیگر را شدیدا محکوم کنند.
وی تصریح کرد: کشورهای موافق احیای برجام و بازگشت طرفین به میز مذاکره نیز باید با محکوم کردن اقدام خرابکارانه رژیم غاصب صهیونیستی مانع هرگونه سوء استفاده از این اتفاق در جهت تضعیف مذاکرات شوند.
رضایی گفت: امروز جمهوری اسلامی باید تصمیم خود را بگیرد و خیلی شجاعانه با حضور در مذاکرات حرف خود را بزند و مسائل حقوقی و حرف حساب خود را از این طریق به دنیا منتقل کند.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: بامداد شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ حادثه ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن ( نطنز ) رخ داده و  علل حادثه در دست بررسی است.
وی افزود: این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.
همچنین علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: اقدام علیه مرکز غنی‌سازی نطنز نشان‌دهنده شکست مخالفان پیشرفت‌های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته‌ای است.
رییس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه نیز با بیان اینکه سرنخ‌های خرابکاری در سایت نطنز پیدا شده است، گفت: سیستم برق اضطراری سایت همین امروز راه اندازی شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha