۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84226214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در سقز آغاز شد

۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲
کد خبر: 84226214
واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در سقز آغاز شد

سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه ۲۵ دُز واکسن کرونا وارد شهرستان شده است، گفت: اولین واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان روز پنجشنبه در بازدید از اولین مرحله واکسیناسیون کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اظهار داشت: با توجه به شیوع دوباره کرونا در سقز و افزایش آمار بستری ها و مراجعه به مراکز درمانی و همچنین ادامه این وضعیت در شهرهای همجوار، رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه ضروری است.

وی از اقشار مختلف مردم، نخبگان، فرهنگیان و فعالان فرهنگی به ویژه اصحاب رسانه خواست تا با اعلام هشدارها و درج توصیه ها، کماکان، شهرستان را برای گذر از بحران یاری دهند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز نیز اظهار داشت: در نخستین مرحله، یعنی امروز  ۱۵ دُز واکسن برای ۱۵ نفر از گروه هدف که اعلام شد تزریق می شود و فردا هم ۱۰ نفر دیگر این واکسن را دریافت می کنند.

انور بهرامی افزود: واکسن‌ طبق مرحله بندی ابتدا بر روی گروه هدف که همان پرسنل شاغل در ICU شامل پزشکان متخصص داخلی و عفونی، پرستاران و کمک پرستاران و خدمات که در بخش کرونایی فعالیت می‌کنند، تزریق می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورت نهایی شدن، تزریق واکسن در تمامی مراکز درمانی انجام و در فازهای بعدی واکسن در بین گروه‌های آسیب پذیر و مراکز نگهداری سالمندان و غیره تزریق می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز یادآور شد: این واکسن از نوعی آنتی ویروس است و طبق مشخصات باید طی سه هفته تکرار تا ایمنی زایی در بدن محقق شود از این رو نوبت دوم تزریق ۲۱ روز بعد از تزریق اولیه می باشد.

این پزشک متخصص داخلی با اشاره به واکسیناسیون کووید ۱۹ گفت: خطر انتقال بیماری کماکان ادامه دارد و باید پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و شستشوی دست ها در طول روز به ویژه در بیرون از منزل ادامه داشته باشد.

وی به نوع این واکسن اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون کووید ۱۹ از نوع اسپوتنیک روسی بوده که در کشور در حال تزریق است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha