۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 84096106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

محدودیت فعالیت‌های ورزشی در استان مرکزی اعلام شد

اراک - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اعلام محدودیت فعالیت‌های ورزشی در این استان گفت: فعالیت رشته‌های ورزشی پرخطر از نظر شیوع ویروس کرونا همچنان ممنوع ولی انجام تمرینات برخی رشته‎‌ها با شرایط خاص و رعایت ضوابط بهداشتی مجاز است.

«عابد حقدادی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رشته های ورزشی تکواندو، کاراته، کونگ فو، جودو، ووشو، کیک بوکسینگ و رشته های زیر مجموعه هیئت رزمی و رشته‌های کشتی، کبدی  و بوکس در بخش کومیته و مبارزه تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.  

وی ادامه داد: فعالان رشته ورزشی فوتبال با حداقل تعداد نفرات در هر تایم تمرینی(در زمین های چمن بزرگ حداکثر ۳۰نفر و در زمین های مینی فوتبال حداکثر ۱۵ نفر) می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت نمایند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: رشته های ورزشی فوتسال، والیبال، هندبال، بسکتبال، هاکی، سپک تاکرا، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، گلبال در سالن های سرپوشیده تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.

حقدادی اظهار داشت: فعالان رشته های ورزشی اسکیت، دو و میدانی، کوهنودی، دوچرخه سواری، تیراندازی با کمان، قایقرانی، ورزش های هوائی، در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌توانند فعالیت نمایند.

وی اضافه کرد: ورزشکاران رشته‌های راکتی شامل تنیس خاکی، بدمینتون، پینگ پنگ، اسکواش و رشته دارت می توانند به تعداد نفرات در هرتایم تمرینی به ازای هر ۱۰۰ متر مربع حداکثر ۱۰ نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت نمایند.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: فعالان رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، شیرجه، رزمی، کاراته کاتاو صخره نوردی می‌توانند در سالن‌های بزرگ و اختصاصی با ارتفاع بالای ۶ متر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت نمایند.

حقدادی افزود: فعالان رشته‌های تیراندازی با تفنگ و شمشیربازی  به صورت انفرادی و با استفاده از تجهیزات شخصی میتوانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله فعالیت کنند و رشته‌های ورزشی بدنسازی، کاربادستگاه، ایروبیک، و کلیه ورزش‌های هوازی زیر مجموعه هیئت همگانی و رشته شطرنج تا اطلاع ثانوی و تصمیم‌گیری مجدد تعطیل می باشند.  

وی ادامه داد: ورزشکاران رشته ورزشی گلف، اتومبیلرانی و موتورسواری می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت بپردازند و تمرین رشته ورزشی وزنه‌برداری به شرط حضور حداکثر هشت  نفر در هر نوبت تمرینی در سالن ورزشی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بلامانع است

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: فعالان رشته‌های بولینگ و بیلیارد به ازاء هر ۱۰۰ متر مربع حداکثر هشت نفر در هر نوبت تمرینی می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت نمایند و رشته‌های باستانی و ورزش‌های زور خانه‌ای، مراکز ماساژ ورزشی  و استخر های شنا، آب درمانی تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند.

حقدادی تاکید کرد: توجه به بخش نامه‌های ستاد پیشگیری از کرونا در ورزش در مناطق و شهرستان‌های استان  ضرروی است و  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن سطوح بعد از هر نوبت تمرین، وسایل شخصی و استفاده از ضدعفونی کننده‌ها وفاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است.  

بیش از ۸۰ هزار ورزشکار به صورت سازماندهی شده در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.   

بر اساس اعلام سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز  ۱۱ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۷۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۳۸۹ نفر بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۲۰ هزار و ۴۹۱ نفر رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha