استاندار: نقش خراسان شمالی در مدیریت پارک ملی گلستان تعیین تکلیف شود

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی خواستار تعیین تکلیف نقش این استان در مدیریت پارک ملی گلستان شد و گفت: ۴۳ درصد از گستره این پارک در جغرافیای این خطه قرار دارد اما استان هیچ گونه اختیاری برای حل مشکلات این مجموعه ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی که با محوریت بررسی مشکلات و مطالبات استان خراسان شمالی برگزار شد اظهار داشت: بودجه و مدیریت پارک ملی گلستان با استان گلستان است اما مسائل قضایی و جغرافیای سیاسی در استان خراسان شمالی مطرح می‌شود.

وی افزود: نگاه واحد به این پارک ملی را قبول دارم اما باید مدیریت واحد پارک از استان گلستان گرفته شود.

شجاعی با تاکید بر اینکه نحوه مدیریت و هزینه کرد اعتبارات پارک ملی گلستان باید در شورای راهبردی پارک ملی گلستان تصمیم گیری شود، گفت: به عنوان  استاندار خراسان شمالی در این شورا عضو هستم اما حتی یک بار به این شورا دعوت نشده ام و این روند باید تغییر کند.

وی افزود: در سیل ۲ سال اخیر تعدادی از حیوانات پارک ملی گلستان در بخش جغرافیای سیاسی استان خراسان شمالی تلف شدند اما این استان اختیار هیچ گونه کاری حتی برای کمک را نداشت.

استاندار خراسان شمالی افزود: پارک های ملی استان خراسان شمالی به ویژه پارک ملی گلستان باید مانند سایر استان ها ردیف اعتباری مشخصی داشته باشد.

نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با حضور استاندار خراسان شمالی و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی اکنون در حال برگزاری است. 

به گزارش ایرنا پارک ملی گلستان قدیمی‌ ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha