۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83618819
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام روس: ترور سردار سلیمانی، اقدامی وحشیانه از جانب آمریکا است

مسکو – ایرنا – رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه گفت: ترور سردار قاسم سلیمانی اقدام دسیسه جویانه و وحشیانه از سوی آمریکا است.

به گزارش ریانوستی، لئونید سلوتسکی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران درباره ترور سردار سلیمانی گفت: این اقدام به هیچ وضعیتی جز تشدید تنش ها در منطقه منجر نخواهد شد.

وی ادامه داد: آمریکا از خط قرمز عبور کرد و این دفعه پیامدها ممکن است بسیار جدی تر باشد. ایران اعلام کرده است که انتقام خواهد گرفت و پاسخ کوبنده به این اقدام امریکا می دهد.

مقام پارلمانی روس در همین حال از ایران دعوت کرد از اقدامات شدید که ممکن است اوضاع خاورمیانه را متشنج تر کند بپرهیزد.

 وی افزود: به نظر من تهران در زمان حاضر باید از اقداماتی که ممکن است وضعیت منطقه را متشنج تر کند بپرهیزد و در این شرایط ،‌ امکان بررسی وضعیت جاری در شورای امنیت سازمان ملل را بعید نمی دانم.

سلوتسکی همچنین ترور سردار سلیمانی را به ملت ایران تسلیت گفت و افزود: سلیمانی فرزند وفادار ملت ایران بود.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را اقدام ماجراجویانه خواند که منجر به تشدید تنش ها در منطقه می شود.  

 وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه خود با بیان اینکه ژنرال سلیمانی صادقانه برای منافع ملی ایران تلاش کرد،شهادت وی را به ملت ایران تسلیت گفت.

صبح امروز (جمعه) سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha