۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83625828
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام پارلمانی روس: ترامپ مسئول وضعیت پیش آمده با ایران است

مسکو - ایرنا - رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مسئول وضعیت پیش آمده در مناقشه با ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لئونید سلوتسکی روز چهارشنبه با بیان این مطلب گفت: ترامپ با اقدامات ضدایرانی خود و اظهارات خشونت امیز برای اهداف سودجویانه خود وضعیت را به این مرحله کشاند.

وی افزود: باید تلاش کرد وضعیت را از مسیر نظامی به مسیر حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک منتقل کرد در غیراینصورت ممکن است اوضاع غیرقابل پیش بینی شود.

رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه با اشاره به نامه نماینده دائمی ایران در سازمان ملل به دبیر کل این سازمان گفت: ایران واقعا خواهان جنگ نیست و در این نامه بر بی علاقگی برای آغاز جنگ تاکید کرده است.

مقام روس تصریح کرد: برای مسکو و جامعه جهانی آنچه که در باره قاسم سلیمانی رخ داد (شهادت سردار سلیمانی) غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه وضعیت ایران بر اثر این اقدام آمریکا ملتهب شده است، اظهار کرد: باید تلاش کرد وضعیت حل و فصل سیاسی شود در غیراینصورت از کنترل خارج می شود و جنگ به منطقه سرایت خواهد کرد.

سلوتسکی گفت: امیدواریم امریکا بر سر عقل بیاید و مقامهای این کشور از منطق پیروی کنند.

مقام پارلمانی روس اقدام اتحادیه اروپا برای دعوت از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به بروکسل برای توضیح دادن در این وضعیت را عجیب خواند.

وی با تاکید بر لزوم اقدامات دیپلماتیک برای حل و فصل این وضعیت خاطرنشان کرد که روسیه در چارچوب دیپلماسی پارلمانی تلاش می کند تا وضعیت به خونریزی کشیده نشود.

سلوتسکی همچنین به جلسه شورای امنیت که قرار است برای بررسی مساله ترور سردار شهید سلیمانی برگزار شود اشاره و خاطرنشان کرد که شهادت سلیمانی را باید غیرمنطقی و غیرمعقولانه خواند.

وی گفت: اظهارات ترامپ و اقدامات وی موجب تشدید خشونت ها شده است و من نمی توانم بگویم چه تدابیری اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه داد: اما بدیهی است که آمریکا هر رهبری را که مخالف نظام تک قطبی ادعایی این کشور است سعی می کند حذف فیزیکی کند و ما شاهد چنین اقداماتی در مورد اسلوبودان میلوشوویچ رئیس جمهوری یوگسلاوی سابق و معمر قذافی رهبر سابق لیبی بودیم.

مقام روس همچنین شهادت سلیمانی، خروج آمریکا از برجام و اظهارات ضدایرانی ترامپ را حلقه های یک زنجیر غیرمعقولانه خواند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین  به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha