۲۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83433612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ نقطه معابر شهری سمنان مجهز به دوربین نظارتی است

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: ۲۰ نقطه پرتردد معابر شهری شهرستان سمنان برای نظارت و ثبت تخلفات رانندگی به دوربین مجهز شد.

سرهنگ موسی بزرگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اکنون در معابر پرتردد شهرستان سمنان ۱۴ دوربین نظارتی و ۶ دوربین ثبت تخلف نصب است.
وی ادامه داد: برنامه ریزی برای شهرستان سمنان به منظور نظارت و ثبت تخلفات رانندگی نصب دوربین در ۴۴ نقطه شهری است که اکنون در ۲۰ نقطه دوربین نصب شده است.
وی با بیان اینکه ۴۱ نقطه از معابر پرتردد شهرستان شاهرود با نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف هوشمند شده است، افزود: ۲۶ نقطه از معابر پرتردد این شهرستان با دوربین‌های نظارتی و ۱۵ نقطه با دوربین‌های ثبت تخلف کنترل‌ می‌شود.
بزرگی تصریح کرد: نصب دوربین هوشمند ثبت تخلف و پایش تصویری در شهرستان‌های دامغان، گرمسار و مهدیشهر از دیگر اولویت های پلیس راهور استان سمنان است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون در شهرستان‌های مهدیشهر و گرمسار هوشمندسازی معابر درون شهری در مرحله اولیه اخذ مجوز قرار دارد و در دامغان نیز دوربین های هوشمند در ۷۰ نقطه نصب شده و در مرحله دریافت مجوز برای بهره برداری است. 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: دوربین های ثبت تخلف در معابر شهری سمنان نقش مهمی در کاهش تصادف های درون شهری، جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگان و افزایش امنیت عابران پیاده در هنگام گذر از معبرها دارد. 
برابرماده ۳ قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، تهیه ، نصب ونگهداری تجهیزات الکترونیکی از قبیل عکسبرداری ، فیلمبرداری و سامانه های ماهواره ای و نظایر آن جهت ثبت تخلف و کنترل عبور و مرور در شهرها به عهده شهرداری ها و در خارج از شهرها به عهده وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل پایانه های کشور) است که با هماهنگی راهنمایی و رانندگی ملزم به اجراء این ماده می باشند. 
۷۳۴۲/۶۱۰۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها