۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۳۴
کد خبر: 83301416
T T
۰ نفر

همايش متمركز آموزشي زائران حج تمتع يزد برگزار شد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۳۴
کد خبر: 83301416
همايش متمركز آموزشي زائران حج تمتع يزد برگزار شد

يزد - ايرنا - همايش متمركز آموزشي و توجيهي زائران حج تمتع استان يزد در سال 1398 روز جمعه با شركت سه هزار و 500 نفر در سالن شهيد حاج مهدي شهر شاهديه برگزار شد.

به گفته مدير دفتر حج و زيارت يزد، سه هزار و 870 زائر از يزد با اعزام 26 كاروان به خانه خدا مشرف مي شوند كه خرد سال ترين زائر 9 سال و مسن ترين 86 سال دارد .
علي اصغر شريفي زارچي به اهميت آشنايي حجاج با مناسك حج اشاره كرد و بيان داشت: برگزاري دوره هاي آشنايي و مطالعه در خصوص حج تمتع از جمله برنامه هاي مديريت حج و زيارت است.
وي خاطر نشان كرد: بايد زائران به عنون سفراي جمهوري اسلامي از لحظه حضور در سرزمين وحي براي كسب معارف الهي و خودسازي استفاده كنند.
وي تصريح كرد: آشنايي زائران با مقررات عربستان سعودي و حضور در برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي طبق مقررات مي تواند زمينه برگزاري حجي با شكوه را به همراه داشته باشد.

** حجاج سفراي ايران
همچنين نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: حجاج ايراني در اصل سفيران نظام جمهوري اسلامي در عرستان هستند كه بايد نمونه باشند.
آيت الله محمدرضا ناصري يزدي افزود: بايد حجاج و مسافران سرزمين وحي با آگاهي كامل به مقررات و مناسك در اين مراسم بزرگ واجب الهي شركت كنند.
وي خاطر نشان كرد: زائران در حج تمتع بايد قدر لحظه خوش حضور در سرزمين مقدس را بدانند و بيش از گذشته براي تهذيب نفس و ارتباط معنوي با حضرت حق استفاده كنند.

**حج يك فرصت بزرگ
همچنين استاندار يزد گفت: حضور در حج تمتع و سرزمين وحي فرصت بسيار مناسبي براي ارتباط با حضرت حق و كسب معارف الهي و انساني است.
محمدعلي طالبي افزود: آشنايي هرچه بيشتر با مناسك و اعمال حج تمتع و عمل به مقررات بايد در طول سفر مدنظر حجاج بيت الله الحرام قرار گيرد.
وي با قدرداني از اقدام هاي انجام گرفته توسط حج و زيارت استان بر تداوم برگزاري دوره هاي آموزشي و توجيهي براي اطلاع بيشتر تاكيد كرد.
در اين همايش حجاج با قوانين و مقررات عربستان و مسائل فرهنگي و امنيتي آشنا شدند.
7536/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها