۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶
کد خبر: 83139304
T T
۰ نفر

رسانه ها براي برگزاري اجلاسيه كارگري تلاش كنند

۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶
کد خبر: 83139304
رسانه ها براي برگزاري اجلاسيه كارگري تلاش كنند

ساوه - ايرنا - فرمانده سپاه ناحيه ساوه گفت: رسانه هاي گروهي در راستاي رسالت خطير اطلاع رساني و نيز اداي دين به شهدا،‌ نسبت به معرفي شهداي كارگري استان مركزي و برگزاري اجلاسيه شهداي كارگر تلاش كنند.

به گزارش ايرنا،‌ سرهنگ پاسدار «علي رسولي» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در محل جهاد دانشگاهي ساوه اظهار داشت: با توجه به اينكه از سال 92 برگزاري كنگره ملي نقش امام خميني (ره) و 6 هزار و 200 شهيد استان مركزي ابلاغ شد،‌ قرار است تا پيش از برگزاري اين كنگره در ارديبهشت سال آينده،‌ 9 اجلاسيه شهدا در شهرستان هاي استان برگزار شود.
وي افزود: اجلاسيه هاي مقدماتي از قبيل شهداي ورزشكار، نقش امام راحل در دوران دفاع مقدس،‌ ‌دانشگاهيان و اساتيد،‌ سنگرسازان بي سنگر،‌ فرهنگيان و دانش آموزان،‌ ايثارگران،‌ بانوان،‌ روحانيون و طلاب و شهداي كارگري در سال آينده به ميزباني شهرهاي استان مركزي برگزار مي شود.
وي ادامه داد: از آنجا كه 58 شهيد از مجموع 265 شهيد كارگري استان مركزي متعلق به شهرستان هاي ساوه و زرنديه در دوران دفاع مقدس است،‌ ميزباني اجلاسيه شهداي كارگري استان به اين شهرستان واگذار شده است.
به گفته سرهنگ رسولي، تاكنون پنج جلسه براي هماهنگي هاي لازم پيش بيني شده و اجلاسيه در روز چهارشنبه 17 بهمن ماه و مصادف با ايام فاطميه در شهر صنعتي كاوه برگزار مي شود.
وي ادامه داد: فرماندار ساوه به عنوان رئيس،‌ امام جمعه به عنوان رئيس شوراي سياستگذاري و فرمانده سپاه ناحيه ساوه به عنوان دبير برگزاري اين اجلاسيه انتخاب شده اند.
فرمانده سپاه ناحيه ساوه ادامه داد: در ذيل ستاد برگزاري اجلاسيه شهداي كارگري استان مركزي كميته هايي با عنوان اجرائي،‌ مالي و پشتيباني،‌ فرهنگي و هنري،‌ تربيت بدني،‌ امور بانوان،‌ آمار و اطلاعات و رسانه و اطلاع رساني تشكيل شده است كه در حوزه رسانه ها انتظار داريم با تهيه اخبار و مطالب مفيد نسبت به برجسته كردن نام و ياد شهداي كارگري و نيز آثار برگزاري كنگره، ياريگر دست اندركاران باشند.
وي گفت: سركشي از همه خانواده هاي شهداي شهرستان ساوه تا پيش از برگزاري اجلاسيه،‌ برگزاري مسابقات ورزشي، فرهنگي، برپائي نمايشگاه نقش صنايع در دوران دفاع مقدس،‌ ايجاد گنجينه شهدا از جمله برنامه هاي مرتبط با اجلاسيه شهداي كارگري است.
وي از تلاش اصحاب رسانه شهرستان ساوه به دليل انجام رسالت اطلاع رساني و دغدغه مندي نسبت به معضلات اجتماعي به خصوص مناطق حاشيه اي قدرداني كرد.
سرهنگ رسولي گفت: امروز كشورمان با توجه به هجمه هاي فرهنگي دشمنان، بيش از هر زماني به زنده نگه داشتن ياد شهدا و تداوم روحيه ايثار و شهادت نياز دارد و در اين بين رسانه ها مي توانند نقش اثربخشي داشته باشند.
وي گفت: رشادت هاي شهدا و جوانان در دوران دفاع مقدس و نيز در جبهه مقاومت بايد براي نسل جوان بازخواني شود زيرا به فرموده مقام معظم رهبري، اجر زنده نگه داشتن ياد شهدا، كمتر از شهادت نيست.
شهرستان ساوه با بهره مندي از حدود 550 واحد صنعتي و توليدي،‌ 45 هزار كارگر را در خود جاي داده است كه در دوران دفاع مقدس همگام با رزمندگان اسلام به دفاع از ميهن و نظام اسلامي برخاستند.
6539/3075

سرخط اخبار استان‌ها