۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۸
کد خبر: 83059114
T T
۰ نفر
آسيب‌ديدگان سيلاب شمال، كمك‌هاي بلاعوض دريافت مي‌كنند

لاهيجان - ايرنا - معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: بخشي از كمك‌هاي هيات دولت به آسيب ديدگان سيلاب استان‌هاي گيلان و مازندران، در قالب كمك هاي بلاعوض و تسهيلات ارزان قيمت تا پايان هفته جاري بصورت علي الحساب ابلاغ مي شود.

به گزارش ايرنا محمدباقر نوبخت عصر دوشنبه در حاشيه بازديد از مناطق سيل‌زده شرق استان گيلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سيلاب به زيرساخت ها، بناها ، پل ها ، تاسيسات و امكانات برق رساني استان هاي گيلان و مازندران خساراتي وارد كرده كه پس از ارزيابي، كمك هاي دولت به آسيب ديدگان بصورت كمك هاي بلاعوض و بخشي نيز بصورت تسهيلات ارزان قيمت پرداخت مي شود.
وي اين كمك ها را از اعتبارات دولتي ماده 10 و 12 ذكر و اضافه كرد: ميزان خسارت هاي سيلاب درحال بررسي است و ارزيابي ها و برآورد اوليه توسط استانداران گيلان و مازندران تا فردا ارائه و پس از آن؛ گزارشي از مشكلات و خسارات، در جلسه چهارشنبه هفته جاري هيات دولت مطرح مي شود.
نوبخت ضمن ابراز همدردي با مردم آسيب ديده منطقه افزود: گزارشي از مشكلاتي كه بوجود آمده و نيز تقسيم كاري كه وزارتخانه ها بايد انجام دهند، ارائه مي شود ضمن اينكه مصوبه اي از سوي هيات دولت براي جبران اين خسارات در اين جلسه اخد خواهد شد.
محمدباقر نوبخت پيش از ظهر امروز (دوشنبه) نيز از مناطق آب‌گرفته غرب مازندران شامل نوشهر، چالوس و رامسر بازديد كرد. معاون رئيس جمهوري در جريان سفر به گيلان، با همراهي استاندار گيلان و شماري از مسئولان از مناطق سيل زده رودسر، املش و لنگرود بازديد و با مردم اين شهرستان ها گفت وگو كرد.
از عصر جمعه گذشته تا عصر ديروز (يكشنبه) 318 ميليمتر باران در ايستگاه هاي شهر رودسر و 256 ميليمتر در ايستگاه چابكسر ثبت شده است. بارش هاي شديد چند روز گذشته در گيلان موجب آبگرفتگي شهرها و جاري شدن سيلاب شد؛ وقوع سيلاب خسارت هايي را نيز به تاسيسات زيربنايي استان وارد كرده و تاكنون موجب تخريب چندين دستگاه پل، بسته شدن برخي راه هاي فرعي و بروز مشكلاتي براي مردم شده است.
شهرستان هاي رودسر، املش و لنگرود در شرق استان گيلان واقع هستند.
6029 / 2007

سرخط اخبار استان‌ها