۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 83212480
T T
۰ نفر
دستگاههاي اجرايي براي خدمت به مسافران نوروزي آماده شوند

ساري- ايرنا- استاندار مازندران بر آمادگي كامل دستگاه هاي خدمات رسان در هنگام بارندگي و حوادث غير مترقبه در تعطيلات نوروزي تاكيد كرد و گفت : همه دستگاههاي اجرايي پيش بيني هاي لازم را براي ارائه هرگونه خدمات داشته باشند.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي استانداري مازندران، احمد حسين زادگان در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان افزود: ممكن است در ايام تعطيلات نوروزي در محورهاي مواصلاتي استان شاهد بارش برف و باران باشيم كه لازم است دستگاههاي اجرايي پيش بيني هاي لازم را داشته باشند.
استان مازندران سالانه ميزبان بيش از 50 ميليون نفر شب گردشگر و مسافر است و دستكم 15 ميليون نفر شب از اين گردشگران تنها در تعطيلات دو هفته اي نوروز به اين استان سفر مي كنند.
استاندار مازندران با بيان اينكه براي مقابله با بحران ها و حوادث طبيعي، تدوين طرح جامع مديريت بحران براي استان ضروري است، ادامه داد: در طرح جامع مديريت بحران؛ اقدامات لازم براي مراحل پيشگيري، آمادگي، مقابله و بازتواني شهر در برابر حوادث را طراحي و پيش بيني شود .
حسين زادگان تاكيد كرد: بايد سهم و نقش تمامي نهاد‌ها و سازمان‌ها در اين طرح ديده مي‌شود چرا كه اين طرح داراي برنامه‌اي جامع و فراگير در زمينه رويارويي با مخاطرات و سوانح خواهد شد.
مقام عالي دولت در مازندران يادآور شد: بانك اطلاعاتي از ماشين آلات و تجهيزات دولتي و خصوصي در استان و شهرستان ها تهيه شود تا در زمان بحران، شهرستان ها همديگر را پوشش دهند.
وي از همراهي بخش خصوصي در بخش هاي مختلف بويژه در زمان بحران ها كه به كمك دولت مي آيند قدرداني كرد و گفت: فرمانداران با نگاه پيشگيرانه لايروبي انهار و رودخانه‌ها و ايجاد سازه ها را با جديت دنبال كنند و همچنين لازم است مهار آب هاي سطحي نيز پيگيري شود.
حسين زادگان همچنين با اشاره به ضرورت حمايت از كشاورزان خسارت ديده ناشي از حوادث طبيعي گفت: فرماندارن امهال تسهيلات خسارت ديدگان بخش كشاورزي را با سرعت بررسي و پيگيري كنند.
وي افزود: هر مصوبه اي كه از سوي ستاد مديريت بحران استان در جهت مقابله با بحران صادر مي شود لازم الاجراست.
استان مازندران به لحاظ برخورداري از عوارض جغرافيايي ، كوهستان و دريا از استان هاي حادثه خيز به شمار مي رود به طوري كه مجموعه اي از حوادث طبيعي نظير زلزله ،سيل،آتش سوزي جنگل و حوادث گمشدگي در جنگل ،غرق شدگي در سواحل طولاني و همچنين سوانح متعدد جاده اي مواجه است.
مازندران 338كيلومتر ساحل درياي خزر ، 10هزارو 700كيلومتر راه اصلي و فرعي كه 350 كيلومتر آن در چهار محور مواصلاتي هراز، كندوان ، سوادكوه و كياسر ، حدود يك ميليون و 800هزار هكتار جنگل و مرتع و 460 هزار هكتار زمين هاي زراعي و باغي دارد.
بر اساس سرمشاري سال 1395 ، جمعيت مازندران سه ميليون و 285هزار نفر است.
6990/1654

سرخط اخبار استان‌ها