۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82245913
T T
۰ نفر
معاون سياسي استاندار مازندران : آيندگان عظمت دستاوردهاي برجام را خواهند فهميد

ساري - ايرنا - معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران از مذاكرات دستيابي به برجام به عنوان جنگ سرد كشورهاي مختلف دنيا عليه جمهوري اسلامي ايران نام برد و گفت : آيندگان موفقيت و دستاوردهاي تاريخي دولت يازدهم در برجام را بيشتر خواهند فهميد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، عليرضا يونسي روز سه شنبه در همايش بزرگداشت روز خانواده و تكريم بازنشستگان تامين اجتماعي مازندران در ساري افزود : تاريخ نگاران خواهند نوشت كه چگونه دولت يازدهم پرونده هسته اي جمهوري اسلامي ايران را با پيروزي از شوراي امنيت سازمان ملل بيرون كشيد.
وي ادامه داد : دولت در سه سال اخير با مذاكرات و فعاليت هاي گسترده ديپلماتيك موفق شد قطعنامه هاي سنگيني را كه عليه كشورمان در سازمان ملل متحد به تصويب رسيده بود ، لغو و خنثي كند.
يونسي اعتراف كشورهاي قدرتمند دنيا به صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي را بزرگ ترين دستاورد برجام برشمرد و گفت : اگر كشور در اين دوره هم مانند هشت ساله دولت نهم و دهم مديريت مي شد ، امروز بايد نفت را به ازاي گرفتن غذا از ديگر كشورهاي دنيا معامله مي كرديم.
معاون استاندار مازندران به وجود تورم بيش از 40 درصدي و رشد اقتصادي منفي حدود هفت درصد كشور هنگام روي كار آمدن دولت تدبير و اميد اشاره كرد و افزود : امروز پس از سه سال نرخ تورم به زير 10 درصد و رشد اقتصادي به بيش از چهار درصد رسيده است.
** آرامش و رفاه ، مهم ترين برنامه اقتصادي دولت
يونسي مهم ترين برنامه دولت در بخش اقتصادي را حاكم كردن آرامش بر فضاي كسب و كار و فعاليت ها و و ايجاد رفاه عمومي براي ملت دانست و گفت : يكي از شعارهاي اصلي دكتر روحاني در تبليغات انتخاباتي چرخيدن چرخ سانتريفيوژها در كنار چرخ زندگي و معيشتي مردم بوده است كه همچنان با جديت دنبال مي شود .
وي آرامش نسبي برقرار شده بر فضاي اقتصادي كشور را مرهون خويشتنداري مردم در كنار فعاليت هاي گسترده كارگزاران دولت دانست و افزود : اين حالي است كه هنوز نفت با قيمت زير 38 دلار در هر بشكه به فروش مي رسد و بازگشت ارز ناشي از فروش نفت با تاخير وارد كشور مي شود.
** طرح تحول نظام سلامت ، يك نشانه موفقيت
معاون استاندار مازندران از طرح نظام سلامت به عنوان يكي از نشانه هاي موفقيت دولت تدبير و اميد در اداره كشور ياد كرد و خطاب به بازنشستگان تامين اجتماعي گفت : خوشبختانه بازنشستگان بيشترين خدمات را از اين طرح دريافت مي كنند.
وي با اشاره به اينكه دولت در برنامه ششم توسعه به حق و حقوق بازنشستگان توجه جدي كرده است، افزود : عدالت در دريافت حقوق بايد اجرا شود.
مازندران سه ميليون و 200 هزار نفر جمعيت دارد كه 100هزار از آنان بازنشسته تامين اجتماعي هستند.
خبرنگار : سيد رضا هاشمي كرويي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
6990/1654

سرخط اخبار استان‌ها