۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۳۲
کد خبر: 83107289
T T
۰ نفر
حل مشكلات صنايع اولويت اصلي مديريت ارشد استان مركزي است

اراك - ايرنا - استاندار مركزي گفت: رسيدگي به مشكلات صنايع و حوزه توليد اولويت اصلي مديريت ارشد اين استان است و دستگاه هاي اجرايي نيز وطيفه دارند با تمام ظرفيت و فعالانه در راستاي حل مشكلات گام بردارند.

به گزارش ايرنا، سيد «علي آقازاده» عصر سه شنبه در كارگروه رفع موانع توليد شهرستان فراهان، افزود: حمايت از توليد داخل به مثابه حفظ منافع ملي و ايجاد اشتعال پايدار است مسئولان وظيفه دارند با تمام توان از اين مهم حمايت كنند.
وي ادامه داد: حفظ و ايجاد اشتغال جديد و رونق اقتصادي تنها با توسعه هدفمند صنايع محقق مي شود و بايد حمايت از صنايع داخلي جنبه عملياتي به خود گيرد.
استاندار مركزي اظهار داشت: نقش كارآفرينان در ايجاد اشتغال و رونق توليد و توسعه صنعت از سال هاي گذشته در استان مركزي آغاز شده و امروز بايد با پيش بيني تسهيلات كم بهره و امكان سنجي بازار فروش در حفظ و بقاي صنايع تلاش كرد.
وي بيان كرد: شماري از واحدهاي توليدي در شهرستان فراهان با تنگناهاي تامين ارز براي واردات مواد اوليه مواجه اند كه مكاتبات توسط مسئولان استاني به بانك مركزي در راستاي حل اين مشكل در اسرع وقت انجام مي شود.
استاندار مركزي در خصوص ساخت ناحيه صنعتي خنجين نيز گفت: مطالعات اوليه مكان سنجي اين طرح انجام شده و عمليات اجرايي آن نيز به زودي انجام مي شود.
آقازاده گفت: شماري از متقاضيان مسكن مهر شهر فرمهين نيز با شركت تعاوني سازنده مسكن مهر مشكلاتي دارند كه اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي وظيفه دارد در اسرع وقت در خصوص حل اين مسايل و تسريع در واگذاري واحدها به متقاضيان اقدام كند.
شهرستان فراهان از توابع استان مركزي داراي 2 بخش مركزي به مركزيت فرمهين و خنجين به مركزيت شهر خنجين است كه 28 هزار و 994 نفر جمعيت دارد.
3017/6013/

سرخط اخبار استان‌ها