۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰
کد خبر: 82993861
T T
۰ نفر
سهمیه های بومی ساوه و زرندیه در كنكور سراسری اصلاح شد

ساوه - ایرنا - رئیس دانشكده علوم پزشكی شهرستان های ساوه و زرندیه گفت: 6 سهمیه بومی این شهرستان ها كه در دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسری امسال مغفول مانده بود،‌ با پیگیری های مستمر،‌ اصلاح و در فهرست رشته ها قرار گرفت.

دكتر «عباس نیك روش» روز سه شنبه به ایرنا،‌ گفت: در راستای اهداف این دانشكده برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز شهرستان های ساوه و زرندیه از چند ماه قبل رایزنی هایی را آغاز شد و با ارسال نامه به وزارت بهداشت و سازمان سنجش این مهم در دستور كار قرار گرفت.
وی افزود: تلاش ها برای اختصاص نیرو های تخصصی و عمومی در رشته های مورد نیاز به نتیجه رسید و مقرر شد 6 سهمیه بومی در رشته های پزشكی عمومی، دندانپزشكی و داروسازی از میان پذیرفته شدگان كنكور سراسری 97 به این دانشكده اختصاص یابد.
نیك روش اظهار داشت: با توجه به اینكه در دانشكده علوم پزشكی ساوه این سه رشته تحصیلی ارائه نمی شود؛ از این رو تصمیم گرفته شد پذیرفته شدگان رشته داروسازی در دانشگاه علوم پزشكی زنجان و چهار سهمیه پزشكی و دندانپزشكی نیز در دانشگاه علوم پزشكی اراك مشغول به تحصیل شوند و پس از پایان دوره، بر اساس تعهدات خدمتی به مدت سه برابر میزان تحصیل در شهرستان های ساوه و زرندیه انجام وظیفه كنند.
در دانشكده علوم پزشكی شهرستان ساوه حدود 600 دانشجو در 11 رشته و 12 مقطع مشغول به تحصیل هستند.
6539/3075

سرخط اخبار استان‌ها