۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۸
کد خبر: 82837547
T T
۰ نفر
ترويج منشور حقوق شهروندي مولفه اصلي در كاهش آسيب هاي اجتماعي است

اراك - ايرنا - دستيار ويژه رئيس جمهوري در امور حقوق شهروندي گفت: ترويج منشور حقوق شهروندي مولفه راهبردي در كاهش آسيب هاي اجتماعي است.

به گزارش ايرنا، شهيندخت مولاوردي روز دوشنبه در جريان سفر يك روزه به اراك در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان مركزي افزود: آگاهي مردم از حقوق خود و پرهيز از تجاوز به حقوق ديگران به مراتب كاهش آسيب هاي اجتماعي را به دنبال دارد كه اين مهم يكي از اهداف مورد تاكيد در منشور حقوق شهروندي است.
وي ادامه داد: مقابله با گسترش طلاق به عنوان يكي از مهمترين دغدغه هاي مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري يكي از اولويت هاي اصلي شوراي اجتماعي كشور است كه با مشاركت دستگاه هاي مختلف و تبيين حقوق شهروندي برنامه هاي مهمي براي كاهش اين آسيب اجتماعي، تدوين شده است.
دستيار ويژه رئيس جمهوري در امور حقوق شهروندي بيان كرد: آموزش هاي مهارت هاي زندگي و اصلاح الگوي مصرف از تاكيدات مهم منشور حقوق شهروندي است كه وزارت آموزش و پرورش بايد آموزش اين موارد مهم را از مدارس و سنين پايه در دستور كار خود قرار دهد.
وي ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برنامه هاي اخلاقي و اجتماعي خود را در سال هاي آخر دبيرستان به دانش آموزان ارائه مي كند در صورتي دانش آموزان در اين شرايط، فرصت تفكر و تامل بر مسائل اجتماعي و اخلاقي را ندارند.
مولاوردي گفت: تريبون هاي نماز جمعه بهترين فرصت براي معرفي، تشريح و تبيين منشور حقوق شهروندي است كه انتظار مي رود ائمه جمعه در نقاط مختلف كشور در اين خصوص اقدام كنند.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك نيز در اين نشست گفت: احترام متقابل افراد به يكديگر به خصوص در بنيان خانواده، نخستين گام در تحقق حقوق شهروندي در جامعه است.
آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي افزود: مبناي حقوق شهروندي بايد گسترش اخلاق، قوانين و مقررات اسلامي باشد و آثار مثبت منشور حقوق شهروندي بايد در جامعه ديده شود.
وي ادامه داد: بنيان خانواده ايراني به عنوان اولين نظام اجتماعي مورد هجمه هاي دشمنان از طريق شبكه هاي اجتماعي و فضاي مجازي شده است.
امام جمعه اراك بيان كرد: بخش مهمي از حقوق شهروندي فرهنگ سازي از طريق آموزش و پرورش است كه بايد عملكرد اين وزارتخانه در مدت زماني مشخص مورد ارزيابي قرار گيرد.
وي گسترش عدالت را يكي از مهمترين مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: تحقق عدالت اجتماعي در گرو رعايت حقوق شهروندي است بنابراين مسئولان ذيربط بايد از ابزارهاي مختلف به خصوص رسانه ها در راستاي آگاه سازي مردم از حقوق شهروندي استفاده كنند.
امام جمعه اراك بيان كرد: گسترش موازين قرآن كريم و سيره اهل بيت (ع) نيز به عنوان شالوده انقلاب اسلامي بايد مورد توجه مسئولان باشد.
وي ادامه داد: حقوق شهروندي مجموعه اي از تكاليف و مسئوليت هاي شهروندان در برابر يكديگر و در قبال شهر و نظام حاكميتي است.
شركت در شوراي دانش آموزي، ديدار با نمايندگان انجمن هاي مردم نهاد و ديدار با دانشجويان از مهمترين برنامه هاي سفر يك روزه شهيندخت ملاوردي دستيار رئيس جمهور در امور حقوق شهروندي به اراك است.
3017/3075

سرخط اخبار استان‌ها