اهالی روستای «زنهی» بندرعباس امسال طعم آب آشامیدنی پایدار را می‌چشند

بندرعباس - ایرنا -  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: عملیات احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ و لوله‌گذاری روستای «زنهی» بخش شمیل بندرعباس با هدف تامین آب پایدار این منطقه آغاز شد و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح آبرسانی افزود: آب مورد نیاز این روستا از چشمه تامین می‌شود که با احداث یک باب مخزن ۵۰ مترمکعبی و یک باب ایستگاه پمپاژ بهبود می‌یابد.

وی با بیان اینکه این طرح آبرسانی امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: برای تکمیل این طرح اعتباری افزون‌بر ۴۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که جمعیتی افزون بر ۶۰ خانوار از اجرای آن بهره‌مند خواهند شد.

اهالی روستای «زنهی» بندرعباس امسال طعم آب آشامیدنی پایدار را می‌چشند

روستای زنهی در شهرستان بندرعباس و بخش شمیل استان هرمزگان واقع است و دارای افزون بر ۶۰ خانوار می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب هرمزگان، از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته ۲۰۱ روستا و ۶ شهر در این استان از تنش آبی خارج شد و در راستای پیشبرد طرح‌های جهاد آبرسانی و محرومیت زدایی از روستاهای دارای تنش آبی، امسال نیز عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستا با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در این استان هدف‌گذاری شده است.

در حال حاضر سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود؛ از این میزان ۴۰ درصد از طریق چاه‌ها، ۳۵ درصد از طریق آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سدها و بخشی از چشمه‌ها تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha