۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۸
کد خبر: 83129042
T T
۰ نفر

تصادفات فوتی در لرستان 10 درصد كاهش یافت

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۸
کد خبر: 83129042
تصادفات فوتی در لرستان 10 درصد كاهش یافت

خرم آباد - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت: امسال تصادفات فوتی و جرحی در سطح استان 10 و هشت درصد كاهش یافته است.

به گزارش ایرنا سردار محمد مهدیان نسب صبح امروز در آیین آغاز طرح زمستانه پلیس كه درمحل ستاد نیروی انتظامی لرستان برگزار شد، اظهارداشت: امسال 465 هزار نفر در لرستان با مراكز فوریت های پلیسی تماس گرفته اند و از این تعداد تماس 67 درصد آن عملیاتی شده كه از متوسط كشوری بسیار مطلوب تر است.
وی با اشاره به اینكه مردم لرستان در تماس با مركز فوریت های پلیسی مورد خود را به طور دقیق اعلام می كنند، افزود: در مجموع تماس ها با مركز فوریت های پلیسی20 درصد كاهش یافته كه این مهم نشان دهنده كاهش نزاع و درگیری ها در سطح استان بود.
فرمانده انتظامی لرستان بیان كرد: همچنین 33 درصد از این میزان مربوط به راهنمایی و مشاوره پلیسی بوده كه از این جهت نیز وضعیت لرستان بسیار مطلوب است.
مهدیان نسب اضافه كرد: میانگین حضور پلیس استان در صحنه های پلیسی 10 دقیقه بوده در صورتی كه زمان استاندارد آن بین 12 تا 15 دقیقه است.
وی ادامه داد: یك ساختمان چهارطبقه با مساحت یك هزار و 100 متر برای مركز پایش و تجمیع فوریت های پلیسی استان طراحی شده و درآینده نزدیك افتتاح می شود.
فرمانده انتظامی لرستان گفت: با اینكه آمارها نسبت به گذشته بهتر شده اما باید تلاش شود تا پایان سال با هوشمندی همكاران و توصیه به رانندگان و مسافرانی كه لرستان را به عنوان معبر و مقصد انتخاب می كنند میزان تصادفات كاهش پیدا كند.
مهدیان نسب طرح زمستانه در لرستان را به خاطر كوهستانی بودن منطقه دارای ویژگی های خاص دانست و افزود: انجام وظیفه در این شرایط توان بیشتری برای خدمات رسانی و پاسخگویی به مطالبات مردم را می طلبد.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز دراین آیین گفت: مجموعه راهداری استان با 300 نفر نیرو، 250 دستگاه ماشین آلات سبك، سنگین و نیمه سنگین در 29 راهدارخانه و گردنه مهم استان آمادگی كامل دارد تا در طرح زمستانه امسال سفری ایمن را برای مردم تامین نماید.
عباس شرفی در خصوص خدمات راهداری استان درهشت ماهه اول سال جاری بیان كرد: روكش آسفالت بیش از 100 كیلومتراز جاده های ارتباطی استان، 100 كیاومتر لكه گیری موضعی، نصب حدود 20 هزارعلائم ایمنی در راه ها، یك هزاركیلومترخط كشی جاده ای، بروز رسانی محورهای مواصلاتی استان، احداث هشت و نیم كیلومتر روشنایی جدید جاده ای و 10 كیلومتر روشنایی ابتدای جاده و همچنین انجام روشنایی های نقطه ای از مهمترین این اقدامات است.
وی ادامه داد: احداث 2 راهدارخانه در الیگودرز و 3 راهدارخانه در دست احداث، احداث یك دستگاه ساختمان پلیس راه در الیگودرز و یك دستگاه آماده افتتاح در محور خرم آباد به پلدختر از دیگر خدمات این دستگاه درهشت ماهه نخست سال جاری است.
شرفی اضافه كرد: با ساماندهی ورودی جنوب خرم آباد میزان تصادفات رانندگی این منطقه به صفر رسیده كه امیدواریم با ادامه این طرح ها بتوانیم اقدامات موثری در جهت افزایش ایمنی و كاهش تصادفات جاده ای انجام دهیم.
7264/7273

سرخط اخبار استان‌ها