۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82972510
T T
۰ نفر
لرستان در زمينه سرمايه گذاري عقب مانده است

خرم آباد - ايرنا - استاندار لرستان گفت: سرمايه گذاري مطلوبي طي سال هاي گذشته در استان رخ نداده و اين منطقه از سرمايه گذاري هاي دولتي و بخش خصوصي عقب مانده است.

به گزارش ايرنا، سيد موسي خادمي روز دوشنبه در نشست مديران لرستان با وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در استانداري افزود: در دوره هاي گذشته سرمايه گذاري توسط دولت ها، بانك ها و سازمان هاي عمومي در لرستان انجام نشده و بخش خصوصي توانمندي نيز حضور نداشته است.
وي با بيان اينكه لرستان در اين زمينه به شدت دچار عقب ماندگي است، اظهار داشت: مجموعه هايي در وزارت دفاع وجود دارد كه كار سرمايه گذاري در حوزه هاي صنعتي و كشاورزي را انجام مي دهند كه از وزير دفاع انتظار مي رود براي سرمايه گذاري شركت هاي وابسته در لرستان دستور ويژه صادر كند.
وي با تاكيد بر لزوم ايجاد صنايع بزرگ در لرستان گفت: طرح هايي تعريف شده و آمادگي براي واگذاري زمين و صدور مجوزهاي لازم در اين زمينه وجود دارد.
استاندار لرستان بيان كرد: مجتمع وزارت دفاع در دورود قابليت توسعه دارد و مي توان صنايع جديد و جانبي را در آن راه اندازي كرد.

** ناآرامي هاي دورود ريشه در مشكلات اقتصادي داشت
وي گفت: شهرستان دورود در نا آرامي هاي دي ماه پارسال دچار مشكلاتي شد كه بررسي علل اين واقعه نشان مي دهد بخش عمده اي از آن ريشه اقتصادي، فقر و بيكاري دارد كه چنانچه فعاليت صنعتي در اين شهرستان تعريف شود وضعيت اقتصادي و اجتماعي بهبود مي يابد.
وي افزود: با توجه به تعداد نيروهاي انساني مخاطب اتكا، شعب اين سازمان فضا و ساماندهي نامناسب دارند كه متناسب با شان اين نيروهاي ايثارگر نبوده و توسعه، بهسازي و تجهيز مراكز اتكا در استان ضروري است.
استاندار لرستان اضافه كرد: با تلاش وزارت دفاع، سند قلعه فلك الافلاك به نام اين وزارتخانه صادر شده و طبق تفاهم نامه قرار بود از طريق دولت به سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري واگذار شود.
خادمي خواستار تسريع در اين روند شد و گفت: قرار بود كه سند قلعه فلك الافلاك از طريق دولت به ميراث فرهنگي واگذار شود.
وي افزود: يكي از زمين هاي ارتش در مسير جاده هاي گردشگري قرار دارد كه خواستار آزادسازي بخشي از اين حريم ها هستيم.
7269/3022

سرخط اخبار استان‌ها