۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۰۴
کد خبر: 83208843
T T
۰ نفر
100 طرح محرومیت زدایی در روستاهای كردستان اجرا شد

سنندج - ایرنا - جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی كردستان با اشاره به اینكه فعالیت های این قرارگاه از سال 95 آغاز شده و عمده مسئولیت آن در روستاها است گفت: در این مدت بیش از 100 طرح با 100 میلیارد ریال به صورت مشاركتی با كمك سپاه، خیرین و مردم منطقه اجرایی شد.

سرهنگ عبدالحسین یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها در راستای توانمندسازی خود مردم با كمك گرفتن از آنها اجرایی می شود بنابراین هزینه های كمتری در مقایسه با طرح هایی كه دولت اجرا می كند نیاز دارد.
وی اظهار داشت: خدمات تنها در حوزه عمرانی نیست بلكه در زمینه اهدای جهیزیه، اشتغالزایی، پزشكی و مبارزه فرهنگی و اجتماعی با مواد مخدر نیز ارائه می شود.
وی تاكید كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج همیشه با مردم بوده اند و به منظور همكاری با دولت جمهوری اسلامی اقداماتی همچون محرومیت زدایی انجام داده اند.
سرهنگ یوسفی یادآور شد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی شامل پنج معاونت عمران، اقتصاد و اشتغال، سلامت، تعلیم و تربیت و فرهنگی ماموریت های خود را انجام می دهند.
وی با اشاره به اینكه از ابتدای تشكیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی در كردستان چهار دهستان بویژه در شهرستان های بیجار و سروآباد به عنوان حیطه ماموریتی تعیین شد، گفت: برای هر دهستان مسئولی مشخص شده كه در كنار روحانیون روستاها حاضرند تا علاوه بر ارزیابی مشكلات و كمبودها در رفع آنها هم كمك كنند.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی كردستان با بیان اینكه در بسیاری از فعالیت ها ماموستایان و روحانیون محور كارهستند اضافه كرد: در حوزه های اشتغالزایی، معیشتی، پیشگیری، سبك زندگی اسلامی و تعلیم و تربیت، ارتقای تحصیلی دانش آموزان روستایی خدمات ارائه می شود.
وی گفت: آبرسانی، ساماندهی فاضلاب روستایی، جاده كشی، پل سازی، جاده های بین مزارع، احداث خانه های عالم، تكمیل مساجد و بازسازی مدارس برخی از فعالیت های قرارگاه در روستاها است.
سرهنگ یوسفی با بیان اینكه در راستای افزایش تولید محصولات كشاورزان و ایجاد هماهنگی برای فروش محصولات آنها تلاش می شود اضافه كرد: حضور این قرارگاه موجب وحدت و انسجام در روستاها و پایین آوردن توقعات و انتظارات مردم از مسئولان شده و از سویی مردم را توانمند كرده است.

**سپاه همواره در خدمت مردم است
وی با اشاره به فلسفه ایجاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی و فعالیت های سپاه در روستاها گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس قانون حافظ نظام جمهوری اسلامی است از هر فرصتی برای حفظ آن استفاده می كند.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی كردستان تاكید كرد: سپاه خود را مكلف می داند كه در زمان صلح در كنار مردم باشد و به آنها با هر آنچه كه در اختیار دارد كمك كرده و خدمات رسانی كند.
سرهنگ یوسفی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی متكی به مردم است برای همین نباید مردم را فراموش كند و توطئه های دشمن با حضور همین مردم خنثی شده است.

**دشمنان ایران خود درگیر مشكلات داخلی شده اند
سرهنگ یوسفی با بیان اینكه همه مسئولان باید احساس كنند خدمتگذار مردم هستند، اضافه كرد: مسئولی زمانی هویت پیدا می كند و جایگاه آن اهمیت دارد كه همه وقت خود را صرف خدمت به مردم كند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلایل دشمنی ها با نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران گفت: وقتی شعار نه شرقی و نه غربی به گوش دشمن رسید، رهبری ایران بر دنیا اثرگذار شد، جایگزینی برای تمدن های غربی ارائه شد، دشمن منافع خود را در خطر دید و از همان روزهای اول انقلاب شیطنت دشمن آغاز شد.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی كردستان یادآور شد: آنها از جمله با ایجاد بحران ها و اختلاف میان اقوام و مذاهب، تحمیل جنگ هشت ساله و فتنه هایی كه به وجود آوردند، دشمنی خود را آغاز كردند و تا به امروز ادامه دادند.
سرهنگ یوسفی با بیان اینكه برنامه ریزی ها و هزینه های زیادی توسط دشمن صورت گرفت افزود: درایت و دشمن شناسی و بصیرت افزایی كه امام راحل و رهبر معظم انقلاب در جامعه داشتند در كنار انسجام مردم باعث شد دشمن تاكنون نتواند به اهداف خود برسد.
وی با اشاره به اینكه دشمنان بعد از تهدیدات سخت، هجمه های فرهنگی و محدودیت های اقتصادی و تحریم ها را پیش آوردند، اظهار داشت: امروز دشمنان خود با مشكلات روبرو شده اند از جمله دولت آمریكا تعطیل شده، نارضایتی ها در فرانسه بالا گرفته و عربستان با قتل مخالفین درگیر بحران شده است.
6108 / 3034

سرخط اخبار استان‌ها