۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83077269
T T
۰ نفر

نمايشگاه عكس آيين هاي عاشورايي در قروه بر پاشد

۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83077269
نمايشگاه عكس آيين هاي عاشورايي در قروه بر پاشد

سنندج - ايرنا - نمايشگاه عكس نخستين همايش آيين هاي عاشورايي روز چهارشنبه در مراسمي با حضور مسئولان فرهنگي و اجرايي كردستان در نگارخانه شهيد كاوه مجتمع فرهنگي قروه برپا شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در آيين گشايش اين نمايشگاه مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان، فرماندار قروه، عليرضا قزوه شاعر آييني مطرح كشور و جمعي از هنرمندان، شاعران و اقشار مردم حضور داشتند.
فرماندار قروه در آيين افتتاحيه اين نمايشگاه از دست اندركاران برگزاري اين برنامه ارزشي تشكر كرد و گفت: به تصوير كشيدن رويدادي و به نمايش گذاشتن آن در قالب نمايشگاه بسيار تاثيرگذار است.
موحد امان اللهي افزود: امروز در دنيا، عكاسي به عنوان يكي از هنرهاي مطرح و اثرگذار شناخته شده است.
وي اضافه كرد: كردستان نه تنها در بخش شعر بلكه در حوزه عكاسي در كشور شناخته شده است و وجود عكاسان بزرگي كه در جشنواره هاي ملي و بين المللي درخشيده اند گوياي اين مطلب است.
246 قطعه عكس در دو بخش حرفه اي و موبايلي به دبيرخانه همايش استاني آيين هاي عاشورايي ارسال شد
مسعود مرادسليمي، جمشيد فرجوندفردا، ناصر محمدي زنجاني داوران بخش عكس اين همايش هستند كه با راي آنها 36 قطعه عكس از 19 عكاس در اين نمايشگاه به معرض نمايش عمومي گذاشته شده است.
اين نمايشگاه عكس هفته آينده در شهرستان هاي سنندج و بيجار نيز برپا مي شود.
به گزارش ايرنا، يازدهمين كنگره سراسري شعر و‌ نخستين همايش آيين هاي عاشورايي قروه از شامگاه سه شنبه با اجراي تعزيه گروه علمدار استان مركزي در مهديه سنندج آغاز و مراسم افتتاحيه آن روز چهارشنبه در قروه برگزار شد.
اختتاميه اين كنگره روز پنجشنبه در مجتمع فرهنگي هنري ارشاد قروه با معرفي برگزيدگان برگزار مي شود.
7348/9102

سرخط اخبار استان‌ها