۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۲
کد خبر: 83008954
T T
۰ نفر

عزت جامعه اسلامي در گرو وحدت و انسجام است

۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۲
کد خبر: 83008954
عزت جامعه اسلامي در گرو وحدت و انسجام است

سنندج - ايرنا - خطيب نماز عيد قربان سنندج با بيان اينكه دشمنان همواره بدنبال ايجاد تفرقه در ميان مسلمانان هستند، گفت: عزت و عظمت جامعه اسلامي در گرو وحدت، انسجام و دوري از اختلاف است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ماموستا مختار فرجي در خطبه هاي نماز عيد قربان در مسجد جامع سنندج اظهار داشت: آمريكا و صهيونيسم دلسوز امت اسلامي نيستند چرا كه آنان هيچگاه از ايجاد شر و فتنه در ميان مسلمانان كوتاهي نكرده اند.
وي با بيان اينكه هدف اصلي دشمنان، ايجاد تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامي است، افزود: انسان هايي كه بي بصيرت باشند قطعا آلت دست استكبار و دشمنان اسلام مي شوند بنابراين حفظ بصيرت و آگاهي در تمام شرايط يك ضرورت است.
امام جماعت نماز عيد قربان در سنندج، كشتار مسلمانان يمن توسط عربستان سعودي با حمايت آمريكا و صهيونيسم را محكوم كرد و يادآور شد: اين جنايت ها ناشي از بي بصيرتي حاكمان سعودي و كشورهاي عربي است زيرا آنان از روح و آموزه هاي قرآني فاصله گرفته و بازيچه دست دشمنان شده اند.
ماموستا فرجي در ادامه مناسك حج را به معناي اتحاد و نماد وحدت مسلمانان در يك زمان و مكان دانست و تاكيد كرد: كنگره حج فرصتي روح بخش براي اتحاد و برادري ميان مسلمانان است و بايد از آن درس گرفت.
وي در بخش ديگري از خطبه ها برگزاري نماز عيد قربان را از عوامل وحدت آفرين دانست و با انتقاد از برگزاري اين آيين در 2 روز مختلف گفت: اميدواريم تمام اعياد ديني با وحدت و بطور همزمان در جامعه اسلامي برگزار شود.
ماموستا فرجي با بيان اينكه طرحي را به نماينده ولي فقيه در استان كردستان مبني بر تشكيل ستاد استهلال ماه دائم در كردستان ارائه كرديم، اضافه كرد: اميدواريم با تشكيل اين ستاد، مشكل برگزاري اعياد ديني در استان رفع و وحدت رويه ايجاد شود.
به گزارش ايرنا، امروز همزمان با سنندج، نماز عيد قربان در شهرستان هاي كردستان و در اغلب مساجد با حضور اقشار مختلف مردم متدين اين استان برگزار شد.
نماز عيد قربان در فقه شافعي (اهل سنت) ۲ ركعت است و در آن ۱۲ تكبير گفته مي‌شود؛ هفت تكبير در ركعت اول بعد از تكبيره الإحرام و قبل از قرائت فاتحه و پنج تكبير در ركعت دوم قبل از قرائت فاتحه، ادا مي شود بعد از اداي نماز عيد، امام جماعت خطبه ها را قرائت مي كند.
7355/9102

سرخط اخبار استان‌ها