۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 83243375
T T
۰ نفر
حفظ آرامش جامعه در اولویت رسانه ها باشد

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول با اشاره به حواشی پیرامون نصب تابلوی ورودی دزفول از سمت اندیمشك گفت: رسانه ها در این شرایط حفظ آرامش در جامعه را در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر نهاد امامت جمعه دزفول افزود: رسانه ها نقش بی بدیلی در ایجاد آرامش در جامعه دارند لذا از آنها انتظار می رود از انتشار تحلیل های تنش زا و مسائل اختلافی خودداری كنند.
وی با بیان اینكه مطالبه نصب تابلوی دزفول از سمت اندیمشك در حال تحقق است، گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده و طبق برنامه ریزی مسئولان استان و شهرستان، تابلوی ورودی دزفول با عكس شهدا تا قبل از عید نوروز در مكان قبلی نصب می شود البته این كار باید براساس تدبیر، عقلانیت و پایبندی به اصول اخلاقی انجام شود.
امام جمعه دزفول دلیل نصب بنر شهدا بر روی تابلوی ورودی این شهر را زدن تودهنی به عناصر ضد انقلاب و رسانه های مغرض غربی دانست و افزود: این رسانه ها در جریان حواشی پیرامون نصب و برداشتن تابلوی ورودی دزفول عنوان كردند كه مردم در اعتراض به نصب بنر شهدای مدافع حرم اقدام به تخریب این تابلو كرده اند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینكه مردم دزفول و اندیمشك همه به دنبال اعتلای نظام اسلامی هستند، گفت: مردم هر 2 شهر صلح، دوستی و همزیستی را در اولویت خود قرار دهند و شدت ها و سختی ها را به انجام كار بیشتر و مقابله با دشمن اختصاص دهند.
وی افزود: مسئولان در این برهه حساس در مصاحبه های خود دقت بیشتری داشته باشند و از انجام مصاحبه های غیر ضروری و تنش زا خودداری كنند.
امام جمعه دزفول با بیان اینكه مسائل با گفت و گو و در فضایی صمیمی بهتر حل می شوند، اظهار داشت: برنامه هایی برای ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر بین مردم و مسئولان دزفول و اندیمشك نظیر تجلیل مشترك از شهدای مدافع حرم 2 شهر تدارك دیده شده است.
وی دعوت به همدلی، دوستی و محبت را اقدامی خداپسندانه و ایجاد تشنج در جامعه اقدامی شیطانی خواند و افزود: مسائل انتقادی بعد از ایجاد آرامش و رفع مشكل در فضایی دوستانه مطرح شوند زیرا اكنون وقت نقد، تسویه حساب شخصی و یافتن قهرمان و مقصر نیست.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینكه تعیین ضرب العجل برای نصب تابلو مشكل را حل نمی كند، گفت: مراجع قضایی به طور قطع برخوردهای لازم را با مخلان نظم انجام می دهند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل سلیقه ای عمل كردن درخصوص كنسرت های موسیقی در دزفول اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و مطالبات مردم در چارچوب قانون حمایت می شوند و هیچگونه سلیقه ای در این خصوص اعمال نمی شود.
امام جمعه دزفول افزود: مخالف و موافق صددرصد موسیقی نیستم ولی این كار باید در چارچوب قانون صورت گیرد.
تابلوی ورودی دزفول از سمت اندیمشك سی ام بهمن ماه توسط شهرداری دزفول نصب شد ولی پس از ساعاتی توسط معترضان اندیمشكی پایین كشیده شد.
3022

سرخط اخبار استان‌ها