۲۶ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۰۵
کد خبر: 83173821
T T
۰ نفر
انجام مبادلات مرزي بين اروندكنار و فاو در حال پيگيري است

آبادان - ايرنا - معاون استاندار فرماندار ويژه آبادان گفت:تلاش ويژه دولت براي رونق دوباره اروندكنار جدي است و براي تحقق اين مهم انجام مبادلات مرزي از طريق اروندكنار به بندر فاو عراق در حال پيگيري است.

به گزارش ايرنا سيدزين العابدين موسوي چهارشنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان آبادان در سالن اجتماعات شهرداري اروندكنار اظهار داشت:زيرساخت هاي لازم براي صادرات كالا و مبادلات مرزي در اروندكنار فراهم است.
وي به ساخت اسكله بتني يك هزار تني، انبار سه هزار متري و ساختمان جديد آتش نشاني بندر تجاري اروندكنار در آينده نزديك اشاره كرد و بيان داشت: با ساخت زيرساخت هاي جديد در بندر اروندكنار امكان صادرات از طريق مرز آبي با كشورهاي منطقه خليج فارس فراهم مي شود.
موسوي به آغاز برداشتن دژ و خاكريز مرزي به طول 70 كيلومتر در حاشيه اروندرود از جزيره مينو اشاره كرد و بيان داشت: در تلاش هستيم مرحله دوم اين طرح از اروندكنار آغاز شود و با ساخت جاده ساحلي زمينه اشتغالزايي جديد در منطقه فراهم شود.
وي به آغاز عمليات لايروبي انهار حوزه شهر و روستاهاي بخش اروندكنار اشاره كرد و بيان داشت:اين اقدام باعث رونق بخش كشاورزي و بخش صيادي منطقه خواهد شد.
وي گفت:با توجه به وسعت بخش اروندكنار لازم است زمينه ايجاد كلانتري 12 در اروندكنار فراهم شود.
معاون استاندار و فرماندار ويژه آبادان دليل برگزاري جلسه هاي شوراي اداري در مناطق كم برخوردار را نزديكي بيشتر بين مسئولان شهرستان با مردم عنوان كرد و گفت:چند مدير بدليل عمل نكردن به مصوبات شوراي اداري در مناطق محروم و كم برخوردار و روستاها اخطار گرفتند .
وي ضمن تاكيد بر سكونت مديران در مناطق محل خدمت تاكيد كرد و بيان داشت:مسئولان محلي بايد در محل خدمت خود ساكن شوند و در غير اين صورت با آنها برخورد قانوني خواهد شد.
فرماندار ويژه آبادان از اختصاص تسيهلات اشتغالزايي به كارگاه هاي زودبازده و كشاورزي اشاره كرد و بيان داشت: تا سقف چهار ميليارد ريال به 300 نفر از متقاضيان تسهيلات بانكي با بهره كم پرداخت مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خدمات عمومي در اروندكنار را ضعيف توصيف كرد و بيان داشت: ارائه خدمات به مردم منطقه نااميد كننده است.
به گزارش ايرنا رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خوزستان رمز استمرار انقلاب اسلامي ايران را پيروي از ولايت و انديشه هاي امام خميني دانست و گفت:به بركت جمهوري اسلامي خدمات شايسته اي در بخش امنيت، راه و بندر و بهداشت و درمان شاهد هستيم.
حجت الاسلام لطف الله سپهر اظهار داشت: بيش از 50 هزار ويژه برنامه چهلمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در سطح مدارس ، دانشگاه ها و موسسات و پايگاه هاي مقاومت در حوزه شهري و روستايي در خوزستان اجرا مي شود.
3015/6068

سرخط اخبار استان‌ها