۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82976267
T T
۰ نفر

گرماي شديد و گرد و غبار در انتظار خوزستان هستند

۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82976267
گرماي شديد و گرد و غبار در انتظار خوزستان هستند

اهواز-ايرنا- بر اساس اعلام اداره كل هواشناسي خوزستان دماي هوا در اهواز و برخي نقاط استان تا فردا شنبه به بالاي 49 درجه سانتيگراد خواهد رسيد و برخي نقاط نيز شاهد پديده گرد و غبار خواهند بود.

به گزارش جمعه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني اداره كل هواشناسي خوزستان بررسي هاي نقشه هاي پيش بيني نشان مي دهد كه تا فردا شنبه به دليل استقرار الگوي تابستاني بر روي استان دماي هواي برخي نقاط خوزستان به بالاي 49 درجه سانتيگراد مي رسد.
بر اساس اين پيش بيني از امروز جمعه تا 2 روز آينده به دليل تغييرات قابل ملاحظه فشار هوا بر روي منطقه ،طي ساعاتي شاهد وزش بادهاي نسبتا شديد خواهيم بود كه در برخي نقاط به ويژه نيمه غربي و مركز باعث بروز پديده گرد و غبار و كاهش ديد مي شود.
در 24 ساعت گذشته شهرستان شوش با 48 درجه سانتيگراد بالاي صفر و شهرستان ايذه با 24.1 درجه سانتيگراد بالاي صفر به ترتيب بيشترين و كمترين دما را در استان داشتند.
دماي هواي شهرستان اهواز نيز امروز حداكثر به 50 درجه و حداقل به 31 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.
تير ماه امسال اهواز و بسياري از شهرستان هاي خوزستان در روزهاي متوالي دماي بالاي 49 درجه سانتيگراد را تجربه كردند كه دماي هوا در بيشترين ميزان خود به 53 درجه سانتيگراد رسيد و باعث تعطيل شدن 2 روزه ادارات و شركت ها در استان شد.
در تير ماه پارسال نير دماي هواي اهواز و برخي نقاط استان به 54 درجه سانتيگراد رسيده بود.
بر اساس دستور ستاد بحران استان و به منظور كاهش مصرف برق در استان به دليل گرماي شديد و جلوگيري از قطعي برق زمان كار ادارات و دستگاه هاي اجرايي در تابستان امسال به ساعت 12:30 كاهش يافته است.
7158/6002

سرخط اخبار استان‌ها