۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۰۳
کد خبر: 82835047
T T
۰ نفر
هفته فرهنگي ايران كويت با برپايي نمايشگاه آثار نقاشان كويتي در اهواز آغاز شد

اهواز - ايرنا - رييس حوزه هنري خوزستان با اشاره به آغاز هفته فرهنگي ايران و كويت گفت: نمايشگاهي از آثار نقاشان كويتي از عصر شنبه به مدت سه روز در اهواز برپا است.

حجت الاسلام سيد شهاب الدين طباطبايي روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اينكه هفته فرهنگي ايران و كويت از امروز در اهواز آغاز شده افزود: در نمايشگاه آثار نقاشي هنرمندان كويتي آثاري از هنرمندان اين كشور شامل اسعد احمد بوناشي، مريم خالد الملا، حسن الفرحان، حمزه عبدالصمد، عبدالكريم العنزي، حامد السيار سعد، يوسف القلاف، ابراهيم عطيه و منال الهيد به نمايش درآمده است.
وي افزود: اين نمايشگاه عكس، يكي از برنامه هاي هفته فرهنگي ايران و كويت محسوب مي شود كه در انجمن سينماي جوان اهواز برپا است.
رييس حوزه هنري خوزستان اظهار كرد: حوزه هنري خوزستان در راستاي عمق بخشي به ارتباطات بين 2 ملت دوست و برادر ايران و كويت اقدام به برگزاري هفته فرهنگي با حضور هنرمندان كشور كويت كرده است.
وي توضيح داد: اميدوارم برگزاري اين برنامه ها بتواند به ارتباط هر چه بيشتر 2 ملت و 2 جامعه اي كه اشتراك نظرهاي زيادي هم در حوزه مذهب و هم در حوزه جغرافيا دارند، منجر شود و از آنجا كه برادران عرب ما، يكي از اقوام بسيار پرافتخار خوزستان و ايران عزيز را تشكيل مي دهند، اين ارتباطات زباني و گفتمان ها ميان مردم با هنرمندان كويتي، ارتباط خوب و تاثير گذاري خواهد داشت.
حجت الاسلام طباطبايي برگزاري ورك شاپ ها و برنامه هاي آموزشي و گفتماني در دانشگاه هاي اهواز، برگزاري نمايشگاه آثار هنرمندان، بازديد از نقاط مهم و ديدني اهواز در حوزه معماري، مذهبي و فرهنگي و ... را از جمله برنامه هاي اين هفته فرهنگي عنوان كرد.
وي با بيان اينكه سه روز ديگر هفته فرهنگي ايران و كويت، پس اهواز در شيراز دنبال خواهد شد و با همكاري حوزه هنري استان فارس برنامه هايي براي ميهمانان كويتي برگزار مي شود.
رييس حوزه هنري خوزستان ادامه داد: بناست در جشنواره هايي كه حوزه هنري مي خواهد در آينده برگزار كند بخش بين المللي را اضافه كنيم و اين برنامه را طليعه اين حركت ها در نظر گرفتيم و با تعاملات و تفاهمات خوبي كه در سطح منطقه اي چهار استان خوزستان، بوشهر، كهگيلويه و بويراحمد و فارس صورت گرفته، كارهاي مشتركي انجام دهيم كه سفر ما به شيراز يكي از آنهاست.
به گزارش ايرنا هنرمندان كويتي شامگاه پنجشنبه به منظور برگزاري هفته فرهنگي ايران و كويت وارد اهواز شده اند و روز جمعه علاوه بر ديدار با آيت ا... سيد علي موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز، از نقاط مختلف اهواز ديدن كردند.
آنها پس از برگزاري نمايشگاه نقاشي در اهواز قرار است به شهرستان هاي شوش و شوشتر سفر كنند.
7164 /6037
خبرنگار: عاطفه جوادي ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي

سرخط اخبار استان‌ها