۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۴۳
کد خبر: 83320455
T T
۰ نفر

پنج طرح اقتصاد مقاومتی در دانشگاه رفسنجان اجرا می شود

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۴۳
کد خبر: 83320455
پنج طرح اقتصاد مقاومتی در دانشگاه رفسنجان اجرا می شود

كرمان - ایرنا - رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با بیان اینكه این دانشگاه اجرای چند طرح اقتصاد مقاومتی را از سه گذشته آغاز كرده است گفت: هم اكنون پنج طرح دیگر نیز در دانشگاه ولیعصر رفسنجان در مرحله اجرا قرار دارد.

به گزارش ایرنا، حسن رنجبر عسكری شامگاه یكشنبه به مناسبت روز روابط عمومی در نشست خبری با اشاره به اینكه این دانشگاه معین اقتصادی مناطق محروم رفسنجان است افزود: منطقه خنامان از مناطق محروم این شهرستان است كه با كمك اهالی منطقه، سه سال است كه طرح زعفران كاری را در سه هكتار انجام می دهد.
وی تصریح كرد: در این مدت 2 كیلوگرم محصول زعفران از مزارع زیر كشت خنامان برداشت شده و این طرح در این منطقه در حال توسعه است، ضمن اینكه مجوز گلخانه كشت سبزی نیز در این منطقه صادر و گلخانه ها احداث شده است.
وی بیان كرد: همچنین در شاهزاده عباس رفسنجان نیز 2 استخر پرورش ماهی احداث شد و در حال حاضر 54 هزار قطعه ماهی در آن در حال پرورش است كه در آینده نزدیك برداشت و به بازار عرضه خواهند شد.
وی ادامه داد: در روستای مانی از توابع سرچشمه نیز یك هكتار زعفران كاری توسط دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان انجام شده و در شهرك مجتمع مس سرچشمه هم طرح زعفران كاری و كشت گل محمدی در حال اجرا و توسعه است.
رنجبر عسكری گفت: سند راهبردی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در حال تدوین است تا واحدهای سازمانی نقاط ضعف را رفع و نقاط مثبت را تقویت كنند و 85 درصد شاخص ها تعیین و تعریف شده و تا شهریور ماه سند راهبردی پنج معاونت دانشگاه مشخص می شود.
رنجبر عسكری با اشاره به اینكه گاهی انفجار خودرهای گازسوز رخ می دهد تصریح كرد: اخیرا طرحی به وزارتخانه ارائه شده تا فشار گاز را به یك صدم‌ برساند.
وی خاطرنشان كرد: در زمینه آموزشی نیز دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در 99 رشته و مقاطع مختلف تحصیلی دانشجو می پذیرد و 20 درصد از دانشجویان در مقاطع تحصیلات تكمیلی هستند.
وی با اشاره به اینكه اگر كمك خیرین نبود‌ ساختمان دانشگاه ولیعصر (عج) احداث نمی شد گفت: 12 خیر از جمله حاج شیخ محمد هاشمیان، حاج محمد فروتن، حسین امین، رمضانی، محمد غلامرضایی، دكتر تجدد، پری شمسی، مرشدی و مرعشی خیرین دانشگاه هستند.
دانشگاه ولیعصر رفسنجان در حال حاصر حدود 9 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی را دارد.
رفسنجان در 110 كیلومتری كرمان قرار دارد.
3029/7433

سرخط اخبار استان‌ها