۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83133243
T T
۰ نفر

700 هزار نفر از اتباع بيگانه از كرمان طرد شده اند

۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83133243
700 هزار نفر از اتباع بيگانه از كرمان طرد شده اند

كرمان - ايرنا - مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري كرمان گفت: حدود 700 هزار نفر از اتباع غيرمجاز ساكن در اين استان طي 10 سال گذشته دستگير و طرد شده اند.

به گزارش ايرنا، حميد شمس الديني روز پنجشنبه در همايش حقوق پناهندگان افزود: بر اساس آمار موجود، 300 هزار نفر از اتباع خارجي هم اكنون در استان كرمان ساكن هستند.
وي ادامه داد: بالغ بر 42 ميليون نفر از اتباع بيگانه غيرمجاز را از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون دستگير و از مرزهاي كشور طرد كرده ايم در حالي كه جمعيت افغانستان امروز حدود 30 ميليون نفر است.
وي اظهار داشت: كشور ما به لحاظ جغرافيايي در كنار چندين كشور حادثه خيز و بحران خيز قرار گرفته كه مهاجر فرستنده و پناهنده فرستنده هستند.
وي با اشاره به اينكه 65 ميليون نفر پناهنده و مهاجر در جهان وجود دارد گفت: امروز از افغانستان، عراق و پاكستان بيشترين مهاجر و پناهنده را داريم كه بيشترين پناهندگان از بين اتباع كشور افغانستان است.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري كرمان با بيان اينكه سه ميليون تبعه در كشور جمهوري اسلامي ساكن هستند گفت: اغلب اين افراد بالغ بر پنج دهه ميهمان جمهوري اسلامي ايران بوده اند.
شمس الديني با تاكيد بر اينكه ايران بهترين ميزباني را براي اين پناهندگان و مهاجران انجام داده است، گفت: سياست هاي پذيرش، سياست بازگشت اعمال شده و اكنون با سياست ساماندهي روبرو هستيم.
وي ادامه داد: مبناي كار در دولت جمهوري سياست هايي است كه از سوي شوراي عالي امنيت ملي اعلام مي شود اما بايد گفت در حوزه قانوني براي برخورد و ساماندهي اتباع با فقدان و نقص قانون روبرو هستيم.
مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري كرمان تاكيد كرد: در كشور وارث قانوني براي ورود و خروج اتباع هستيم كه مربوط به 87 سال قبل و پيگيري ها براي اصلاح قانون در دست انجام است.
شمس الديني اظهار داشت: ورود 600 هزار نفر به كشور جمهوري اسلامي و دستگيري همين تعداد تبعه غيرمجاز در طول سال كار ساده اي نيست.
وي ادامه داد: در كشور به اتباع با نگاه تهديدي نگريسته ايم و با نگاه فرصتي به آن نگاه نكرده ايم و در اين رابطه مي توانيم از تجربيات ساير كشورها نيز استفاده كنيم.
3029/7440

سرخط اخبار استان‌ها